» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Diego Angel o początkach Rockstar San Diego

sdr napisał 22 grudnia 2021 o 22:50, komentarze zablokowane
Killaz kontynuuje swoją serię wywiadów z pracownikami Rockstar. Jako kolejny na rozmowę dał się namówić Diego Angel.


Diego w latach 80. założył Angel Studios, które w roku 2002 po połączeniu z Rockstar zostało przemianowane na Rockstar San Diego. Studio miało ogromny wpływ na kształt dzisiejszych gier Gwiazd Rocka, bo to właśnie tam (jako AGE) narodził się i nadal rozwijany jest silnik RAGE. Od 2006 roku napędza on wszystkie najważniejsze produkcje Rockstar.

W powyższym krótkim wycinku wywiadu dla kanału Killaz, Diego Angel opowiada m.in. o początkach Angel Studios, o tym jak poznał braci Houser i jakie miał z nimi relacje, jak doszło do połączenia z Rockstar oraz dlaczego zdecydował się odejść.

Pełny zapis rozmowy ma się pojawić na kanale za jakiś czas. Tymczasem jest już dostępny cały wywiad z Jamie Kingiem, o którym pisałem na początku grudnia.

Dan Houser i ważne dla niego książki

sdr napisał 5 grudnia 2021 o 14:28, komentarze zablokowane
Dan Houser jest jedną z najważniejszych osób stojących za sukcesem gier Rockstar Games. Choć dostarczał nam wspaniałych przeżyć przez ponad dwie dekady, wciąż niewiele o nim wiemy. Ostatnio jednak wystąpił w jednym z odcinków podcastu Bookish, gdzie opowiedział o najważniejszych książkach, które wpłynęły na niego i jego twórczość.


Oczywiście zachęcam do odsłuchania całego podcastu, bo jest po prostu ciekawy, a i nie za bardzo gdzie jest usłyszeć głos Dana :) Gdybyście jednak szukali konkretnie fragmentu, w którym opowiada on o książkowych inspiracjach w swojej twórczości, możecie przeskoczyć do 50'15". Pełną transkrypcję tego segmentu znajdziecie również na łamach serwisu GameSpew.

A jak prezentuje się lista książek wskazanych przez Housera?



Podcast Bookish tworzony jest przez brytyjską aktorkę Sonyę Walger. Możecie ją znać choćby z roli Penny w popularnym serialu Zagubieni. Prywatnie Sonya zna Dana Housera z czasów studenckich w Oksfordzie. Jest on również ojcem chrzestnym jej córki.

Jamie King wspomina pracę w Rockstar

sdr napisał 1 grudnia 2021 o 22:42, komentarze zablokowane
Na kanale Killaz została kilka dni temu opublikowana rozmowa z Jamie Kingiem, jednym ze współzałożycieli Rockstar Games. Dowiedzieć się z niej możemy wielu ciekawych rzeczy.


Jamie King pracował w Rockstar w latach 1997-2006 najpierw na stanowisku producenta, następnie dyrektora ds. produkcji, a później wiceprezesa ds. produkcji. Brał aktywny udział w powstawaniu m.in. GTA III, Vice City i San Andreas, a także w początkowej fazie produkcji GTA IV i Red Dead Redemption.

Aktualnie dostępny jest jedynie 22-minutowy skrót całego wywiadu, ale i tak warto poświęcić na niego czas, bo pytania nie są banalne, a odpowiedzi dostarczają sporej dawki interesujących faktów. Dowiadujemy się m.in. skąd wzięła się nazwa Rockstar Games, jaki wpływ na decyzje studia ma Take-Two, jak wyglądała afera Hot Coffee z perspektywy twórców, a także jak zdaniem Kinga może zmienić się Rockstar i GTA po odejściu Leslie Benziesa i Dana Housera.

Jak zapewniają autorzy, wkrótce mamy otrzymać możliwość obejrzenia całej, niepociętej rozmowy. Subskrybujcie Killaz żeby nie przegapić!

Diabeł tkwi w szczegółach

sdr napisał 20 października 2021 o 12:40, komentarze zablokowane
Rockstar poszukuje nowych pracowników do swojego studia w Andover. Ogłoszenie może jednak zdradzać przy okazji, nad którymi obszarami produkcji firma skupia się w pracach nad nowymi tytułami.

Rockstar New England

Ogłoszenie dotyczy stanowiska dla osoby, która będzie pracowała nad efektami wizualnymi. Co jednak najciekawsze, w opisie znajdziemy przykłady zastosowania takich efektów.


Pomagamy tchnąć więcej życia w środowisko, postaci, bronie, pojazdy i inne. Efekty wizualne pogłębiają immersję gracza w wiarygodnym świecie, od efektów otoczenia takich jak insekty wokół gracza i deszcz ściekający z dachów budynków, po niszczycielskie zdarzenia o wielkiej skali takie jak walące się wieżowce.


Kontrolujemy rozległe sieci danych napędzających wielkie systemy. Nasza technologia wiąże cały świat; wystrzelone pociski zostawiają ślady, przedmioty brudzą się w błocie, pojazdy wznoszą tumany kurzu, zostawiają za sobą obłoki spalin i kruszą ściany przy zderzeniu.




Część z tych efektów naturalnie znamy już z gier Rockstar, ale niektóre mogą wskazywać w jakim kierunku studio chce pójść w przyszłości. Chodzi oczywiście o ulepszoną destrukcję otoczenia. Możliwość rozbijania samochodami mniejszych konstrukcji albo wysadzania w powietrze całych budynków? Czemu nie. Do tej pory takie rzeczy pojawiały się tylko w oskryptowanych sekwencjach.

Mission failed

sdr napisał 8 października 2021 o 22:32, komentarze zablokowane
Agent został ujawniony na targach E3 w 2009 roku. Kilka tygodni później ruszyła oficjalna strona gry i miało być już tylko lepiej. Teraz Rockstar usuwa ostatnie ślady po nieudanym projekcie.

Agent - logo gry

Tak, minęło już ponad dwanaście lat od kiedy po raz pierwszy usłyszeliśmy o Agencie. Od pamiętnego ogłoszenia na konferencji Sony wokół gry nie działo się jednak w zasadzie nic. Nie pojawiały się żadne oficjalne komunikaty, nie pokazano ani jednego oficjalnego screena, nie wspominając nawet o choćby przybliżonej dacie premiery. Nikt jednak za bardzo nie narzekał, bo przecież produkcja ambitnych projektów trwa nierzadko bardzo długo.

Lata jednak mijały, a jedyne o czym w kontekście Agenta słyszeliśmy to kolejne wnioski do urzędu patentowego składane przez Take-Two celem utrzymania praw do tytułu. Dawało to nadzieję, że projekt nie został porzucony i Rockstar nadal przy nim dłubie. Od czasu do czasu wypływały też nieoficjalne screeny, czy artworki, które zamieszczali na swoich stronach byli pracownicy studia.

Agent - screen z gry

Pierwsze wątpliwości co do przyszłości Agenta pojawiły się już w 2014 roku kiedy to fani zaczęli donosić o anulowanych pre-orderach. Na taki krok zdecydowała się wówczas sieć sklepów GameFly. Czerwona lampka ponownie zapaliła się cztery lata później. Po niemal dekadzie T2 zrezygnowało z dalszego odnawiania praw do tytułu i ten w efekcie utracił ochronę patentową.

Teraz z sieci znika oficjalna strona Agenta, praktycznie niezmieniona w ciągu tych dwunastu lat. Logo gry i jej krótki opis zostały także usunięte z portfolio Rockstar. Produkcja miała przenieść nas w późne lata siedemdziesiąte, do okresu zimnej wojny. Mieliśmy zostać zabrani w ekscytującą podróż do świata kontrwywiadu, szpiegostwa oraz zabójstw na tle politycznym. Chyba jednak nie pojedziemy nigdzie. Szkoda, wielka szkoda.

P.S. Nim porzucone dziecko Rockstar zupełnie odejdzie w niepamięć, polecam waszej uwadze bardzo ciekawy artykuł Game Informera, w którym byli pracownicy studia w San Diego opowiadają o niesamowitej przygodzie w Egipcie, gdzie zbierali materiały do "Agenta". Tekst nie jest krótki, ale naprawdę warto poświęcić mu czas.