Producent | Rockstar Games |
Gatunek | Akcja, Western |
Tryb | Singleplayer, Multiplayer |
Platforma | Xbox One, PlayStation 4, PC, Google Stadia |
Premiera | XONE, PS4: 26 października 2018, PC: 5 listopada 2019 XONE, PS4: 26 października 2018, PC: 5 listopada 2019 XONE, PS4: 26 października 2018, PC: 5 listopada 2019 |
Internet | /reddeadredemption2 |
Ograniczenia | PEGI: 18+, ESRB: M |
W grze, której akcja toczy się w roku 1899, wcielamy się w postać Arthura Morgana, zaufanego człowieka Dutcha, przywódcy gangu Van der Lindego, którego dobrze znamy z poprzedniej części serii. Po nieudanym napadzie w Blackwater banda zmuszona jest do ucieczki i szukania schronienia w górach. Stróże prawa i łowcy nagród depczą im po piętach. Aby przetrwać w surowym sercu Ameryki, grupa musi walczyć z całych sił, niejednokrotnie uciekając się do kradzieży i zabójstw. Coraz głębsze wewnętrzne spory grożą rozłamem w gangu, a Arthur musi dokonać wyboru między własnymi ideałami a lojalnością wobec ludzi, którzy go wychowali.
Red Dead Online
27 listopada, miesiąc po premierze gry ruszyły serwery Red Dead Online, modułu sieciowego wykorzystującego możliwości świata znanego z trybu fabularnego. W pierwszych miesiącach tryb wieloosobowy funkcjonował na zasadach otwartej fazy beta. W tym czasie twórcy poprawiali błędy, stabilizowali infrastrukturę i uzupełniali braki w zawartości. Z początku RDO oferowało przede wszystkim kilka wariantów trybów konfrontacji, wyścigów, a także zadania wykonywane w trybie swobodnym m.in. dla postaci znanych z trybu fabularnego. Gwoździem programu była seria fabularnych misji kooperacyjnych, zebranych pod nazwą Krainy możliwości. Na fali popularności battle royale udostępniony został również bazujący na tych założeniach tryb Gorączka spluw. Poza tym gracze mogli zdobywać pieniądze, złoto i punkty doświadczenia polując na zwierzynę lub biorąc udział w uruchamianych losowo wydarzeniach trybu swobodnego. Wiele aktywności można było podejmować w bandach, czyli zorganizowanych 4-8 osobowych grupach graczy. Zarobione środki można było wydawać m.in. na konie, broń, odzież i zapasy niezbędne do przetrwania na Dzikim Zachodzie. W grze pojawiły się również mikrotransakcje, dzięki którym odpłatnie można zwiększyć swój stan posiadania złota.
Red Dead Online Beta nie cieszyło się wielkim zainteresowaniem graczy. Wielu narzekało na źle zbalansowaną ekonomię, brak jasno określonego kierunku rozwoju gry i mechanizmów chroniących przed nieuzasadnioną agresją ze strony innych osób. 14 maja 2019 roku, niemal pół roku po uruchomieniu RDO, twórcy ogłosili zakończenie fazy testów trybu sieciowego. Tego samego dnia gra otrzymała dużą aktualizację, a w jej ramach m.in. nowe misje Krainy możliwości i trybu swobodnego, wyzwania dla band, losowe zdarzenia oraz możliwość gry w pokera. Wprowadzony został również defensywny styl gry i usprawniony system kar ograniczający toksyczne zachowania graczy. Z aprobatą przyjęte zostały też nowe pomysły Rockstar na dalszy rozwój Red Dead Online. Zakładają one m.in. wprowadzenie elementów RPG pozwalających wcielać się w określone role i rozwijać swoją postać w zgodzie z ich założeniami.
Pozostałe okładki
Więcej informacji o grze