W rozmowie z Cass Marshall, Katie Pica i Tarek Hamad, producenci pionu online zdradzili co nieco na temat planów studia względem Red Dead Online. Wiadomo, twórcy mają w głowach mnóstwo pomysłów na mniejsze i większe zmiany, ale nieczęsto je ujawniają. Najczęściej o zmianach dowiadujemy się dopiero z oficjalnych ogłoszeń, na kilka tygodni przed ich wprowadzeniem.
Chcemy dodać jeszcze wiele ról, które będą dotykać mechanik jeszcze niewykorzystanych w Red Dead Online. Ciągle jeszcze jesteśmy z rolami i typowymi dla nich elementami rozgrywki w początkowym stadium.
Chcielibyśmy rozwinąć rolę Kolekcjonera, dodać nowe kolekcje, mechaniki, a nawet kolejny poziom, coś w rodzaju roli Bimbrownika, która jest naturalnym rozwinięciem dla Handlarza. Jednym z pomysłów, które chcielibyśmy zrealizować są wspólne poszukiwania artefaktów przez wszystkich członków bandy. Każdy miałby za zadanie odnaleźć jeden z fragmentów, a te po połączeniu tworzyłyby przedmiot kolekcjonerski.
Niektóre role pozwolą nam w przyszłości wprowadzić bardziej funkcjonalne biznesy, a nawet przestrzenie publiczne, w których gracze mogliby się spotykać - zarówno samotne wilki, jak i całe bandy. Może nawet pojawi się możliwość wejścia w posiadanie fragmentu takiej przestrzeni.
Trudno powiedzieć co Tarek miał dokładnie na myśli w ostatnim zdaniu. Może opcję wynajmu pokoju hotelowego? W każdym razie widać, że na razie role w RDO to ten aspekt, na którym Rockstar chce się skupić. Miejmy tylko nadzieję, że nie jedyny, nad którym pracują. Fani czekają też na nowości innego rodzaju.