Na temat systemu ról w RDO wiemy już całkiem sporo. Teraz jednak, na kilka dni przed wprowadzeniem nowych możliwości do gry, Rockstar odkrywa wszystkie karty. Na Newswire pojawiły się szczegółowe opisy każdej z trzech ról, w które będziemy mogli się wcielić. Już teraz więc możemy zadecydować, którą ścieżkę rozwoju naszej postaci obierzemy.
Niezależnie od naszego wyboru, wszystkie role zaoferują unikalne zajęcia, których wykonywanie odblokuje dostęp do nowych nagród i umiejętności. Każda rola posiada własny, oddzielny system punktów doświadczenia. Wykonując zadania powiązane z daną rolą gromadzimy dodatkowe punkty łowcy nagród, handlarza albo kolekcjonera. Zdobywane punkty przybliżają nas do kolejnych rang, których jest w sumie 20, i które dzielą się na cztery poziomy zaawansowania postaci: początkujący, obiecujący, uznany i renomowany. Każda ranga to również żetony - nowa waluta, którą wymienimy na specjalne przedmioty - oraz nowe umiejętności charakterystyczne dla dalej roli, np. możliwość robienia uników na koniu, wyszkolenia psa, albo zwiększenie pojemności torby, czy dostęp do nowych wydarzeń trybu swobodnego.
Karierę łowcy nagród rozpoczniemy od spotkania z legendarną łowczynią nagród w Rhodes i nabycia licencji. Jej koszt to 15 sztabek chyba, że subskrybujemy Twitch Prime - wtedy otrzymamy ją za darmo. Mając licencję możemy zacząć rozglądać się za listami gończymi. Będą one wisiały przy biurach szeryfa, pocztach i stacjach kolejowych. Misje łowcy nagród mają różny poziom trudności, od którego zależy końcowa nagroda. Złapanie bandyty żywcem zapewnia najwyższe wynagrodzenie. Bandytów możemy łapać samodzielnie albo w bandzie, z której członkami podzielimy się później nagrodą. Od 12. rangi odblokowujemy możliwość ścigania innych graczy. Będą to problematyczni osobnicy, którzy swoim złym zachowaniem w grze dorobili się nagrody za swoją głowę w wysokości co najmniej 20 dolarów. Będąc w pobliżu takiego gracza otrzymamy zaproszenie do "legalnego" ścigania go.
W rozwoju naszej postaci na ścieżce handlarza pomoże nam Cripps, który do tej pory musiał się bardzo nudzić pilnując obozu ;) Swój biznes zaczniemy od zakupu stanowiska rzeźnika. Jego koszt to 15 sztabek, ale jeśli gracie na PS4, otrzymacie je za darmo. Potem zostaje już tylko zabrać się za gromadzenie materiałów zwierzęcych, z których Cripps będzie przygotowywał towary na sprzedaż. Im lepszej jakości skóry i truchła dostarczymy, tym wyższej wartości towar Cripps wyprodukuje. Gotowe dobra możemy wysłać na sprzedaż bliżej lub dalej, w zależności od tego jak wiele chcemy zarobić i jak duże ryzyko jesteśmy w stanie podjąć. Nasze transporty mogą bowiem być atakowane przez bandytów. Konkurencja nie da nam spokoju również w obozie, dlatego z czasem warto zainwestować w psa i jego wyszkolenie, aby ostrzegał nas przed niebezpieczeństwem.
Droga rozwoju w roli kolekcjonera stanie przed nami otworem po spotkaniu z Madame Nazar, obwoźną sprzedawczynią, od której kupimy torbę kolekcjonera za 15 sztabek - chyba, że w GTA Online odnaleźliśmy wszystkie 54 ukryte karty do gry. Jako kolekcjoner będziemy w świecie gry poszukiwać cennych skarbów: m.in. kart tarota, kosztowności i pamiątek rodzinnych. Swoje znaleziska sprzedamy Madame Nazar pojedynczo lub w kolekcjach, które warte są znacznie więcej. Postępując na ścieżce rozwoju kolekcjonera odblokujemy szereg przydatnych umiejętności i przedmiotów takich jak wykrywacz metalu, lampa do zawieszenia na koniu, czy możliwość zbierania ziół z siodła.
Ponadto Rockstar zapowiada, że najnowsza aktualizacja dla Red Dead Online przyniesie też szereg mniejszych zmian i usprawnień w rozgrywce:
- poprawi się zwinność naszych postaci,
- zmienimy wygląd postaci bez resetowania postępów w grze,
- grając w stylu defensywnym otrzymamy mniejsze obrażenia,
- pojawią się nowe karty umiejętności,
- dodane zostaną nowe wyzwania dnia dla ról,
- w świecie gry pojawią się nowe zdarzenia dynamiczne,
- będziemy mogli posiadać więcej koni,
- zapiszemy więcej strojów i nadamy im własne nazwy,
- więcej zarobimy na sprzedaży biżuterii,
- wozy wyposażone w schowki będzie można ograbić z łupu,
- zmniejszona zostanie waga trafień w głowę podczas starć.
To jak, którą rolę będziecie rozwijać w pierwszej kolejności?