Po problemach z dostępnością serwerów ostatniej nocy, wracamy do gry. Dzisiejsza aktualizacja wprowadza do RDO zapowiadane od dłuższego czasu wyzwania wędkarskie.
Rywalizujcie z innymi graczami o to, kto złowi najwięcej kilogramów ryb w trzech różnych rodzajach zbiorników wodnych: jeziorach, rzekach i bagnach.
Nowe wyzwanie dostępne jest jako wydarzenie gry swobodnej. Aby wziąć w nim udział wystarczy zaczekać na zaproszenie. Poza tym do katalogu Wheeler, Rawson & Co. trafia dzisiaj nowy, ograniczony czasowo asortyment:
- kapelusz z aligatora,
- leśne rękawice,
- kamizelka Ortega,
- skórzane półczapsy.
Jeśli potrzebujecie zachęty do grania (że co? ;D), w tym tygodniu aktywna jest premia PD za polowanie na zwierzęta - 30%. W obozowej skrzynce lub na poczcie odbierzemy natomiast zestaw przedmiotów pomocnych przy połowie ryb: pięć żywych świerszczy oraz po jednej przynęcie rzecznej, jeziornej i bagiennej.
Poznaliśmy również harmonogram kolejnych nowości, które zostaną udostępnione nam jeszcze w marcu i później w kwietniu:
- 26 marca: Wyścigi z celami.
- 26 marca: Wyścigi nieliniowe z celami (czasowa wyłączność dla PS4).
- 2 kwietnia: Poszło z dymem.
- 9 kwietnia: Grabież.
Ale to nie jedyny dzisiaj przypadek, gdy Rockstar uchyla przed nami rąbka tajemnicy. Na Newswire pojawił się jeszcze jeden post nakreślający niedaleką przyszłość gry. Oto co twórcy planują dla nas w najbliższych tygodniach oraz miesiącach:
- Kolejne usprawnienia systemu kar dla grieferów.
- Wprowadzenie możliwości wyboru stylu gry.
- Nowe misje Krainy możliwości.
- Nowe rodzaje misji w trybie swobodnym.
- Zdarzenia dynamiczne: zasadzki, ratunek, obrona, itp.
- Rozbudowa możliwości kreatora naszej postaci.
- Zmiany w wyzwaniach dnia.
- Powrót kolejnych klasycznych broni, np. rewolweru LeMat.
Jeśli chodzi o usprawnienia systemu kar to mowa tu przede wszystkim o oznaczaniu graczy atakujących innych, jako agresywnych. W przyszłości mechanizm ten ma być "sprytniejszy" - będziemy mogli bronić się przed atakiem ze strony innego gracza bez obawy o to, że sami zostaniemy przez grę uznani za agresorów. Niestety obecnie, nawet jeśli zaczniemy strzelać do napastnika w samoobronie, również możemy dorobić się nagrody za swoją głowę...
Rockstar zdaje sobie sprawę z obecności w Red Dead Online sporej grupy osób, które nieszczególnie są zainteresowane potyczkami z innymi graczami. Zamiast tego wolą oni spokojnie przemierzać świat i skupić się choćby na polowaniach. Tacy pokojowo nastawieni gracze będą mogli wkrótce wybrać w opcjach specjalny tryb defensywny, który będzie funkcjonował podobnie do trybu pasywnego w GTA Online. Podobnie, ale nie tak samo. W trybie defensywnym nadal będzie można nas trafić, ale będzie to utrudnione ze względu na brak auto-aima na naszej postaci. My również w ten sposób nie będziemy mogli namierzać innych graczy. Ponadto będziemy otrzymywać (i zadawać) znacznie mniejsze obrażenia. Ba, nie zginiemy nawet od bezpośredniego trafienia w głowę! W takim przypadku przeżyjemy i otrzymamy możliwość obrony lub ucieczki. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli to my jako pierwsi zaatakujemy innego gracza, tryb defensywny zostanie automatycznie wyłączony, a my zostaniemy oznaczeni jako agresor. Brzmi sprawiedliwie.
Wygląda na to, że na razie nie ma mowy o sesjach prywatnych. Rockstar najwyraźniej ucząc się na doświadczeniach z GTA Online nie chce dawać graczom możliwości całkowitej izolacji, choćby ograniczonej. Być może wynika to ze zbyt małej (jak na razie) liczby aktywności w Red Dead Online, a może chodzi o coś zupełnie innego ;> Czas pokaże.