» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Pimp My Redemption I

sdr napisał 29 listopada 2024 o 22:11, komentarze zablokowane
Dzisiaj mija dokładnie miesiąc od premiery Red Dead Redemption na komputerach. Ograliście już? Może uwiera was coś co można poprawić... modyfikacjami?

Reality Redemption - Overhaul Project

O tak, społeczność nie śpi i chociaż gra dopiero co zadebiutowała, już pojawiło się wiele interesujących modów dla mniej. Rzućmy okiem na najciekawsze projekty.

Reality Redemption - Overhaul Project beta-2.9.2



Szukacie modyfikacji typu wszystko-w-jednym? Reality Redemption to może być coś dla was, chociaż może nie do końca "robi wszystko".

Mod poprawia ogólne doznania wizualne z gry dzięki wykorzystaniu ładniejszych tekstur, modeli oraz cykli pogodowych. Usuwa również liczne błędy i usprawnia mechaniki rozgrywki. Z pełną listą ulepszeń zapoznacie się na podlinkowanej stronie.

Upscaled mapres.rpf v1.0



Jeśli wolicie podejść do sprawy bardziej wybiórczo, możecie zainteresować się modami, które wprowadzają zmiany w mniejszym zakresie. Jednym z takich projektów jest Upscaled mapres.rpf, który podbija rozdzielczość wielu tekstur, m.in. postaci, plakatów, ikon, śladów krwi, dziur po kulach, czy ran.

Ten sam autor udostępnił również modyfikację Upscaled Loading Screens podmieniającą tła ekranów ładowania na takie o rozdzielczości 2048x1024 pikseli. W bazie serwisu Nexus Mods znajdziemy wiele innych modów skalujących np. tekstury trawy, czy modele zwierząt.

Guns of the Old West Historical Overhaul v1.00



Ten mod zmienia nazwy wszystkich broni w Red Dead Redemption, od rewolwerów po strzelby, na ich historyczne odpowiedniki. Guns of the Old West Historical Overhaul przemianuje np. shotgun Semi-Auto na Browning Auto-5, a karabin powtarzalny na Winchester 1866.

Paused Weapon Wheel v1.0



W Grand Theft Auto V otwarcie koła wyboru broni powoduje znaczne spowolnienie rozgrywki w tle, tak by można było bez większego pośpiechu dokonać zmiany.

Jeśli chcielibyście uzyskać podobny efekt w trakcie przygód Johna Marstona, wystarczy zainstalować Paused Weapon Wheel. I już!

First Person

First Person v4



Kolejna prosta modyfikacja, która robi dokładnie to co sugeruje jej nazwa. First Person uzupełnia RDR o mechanikę długo nie widzianą w grach od Rockstar, czyli o tryb pierwszoosobowy.

Projekt wciąż jest rozwijany i efekt końcowy jeszcze nie jest idealny, ale pograć już można. Większość sekwencji chodzonych działa. Do tradycyjnego widoku najczęściej trzeba wracać dosiadając konia oraz wchodząc za osłony.

Hand-Drawn Radar and Icons v1.0



Mody to nie tylko możliwość dopracowania tego co w grze nie jest doskonałe, ale często również podmiana pewnych elementów na coś innego, co znacząco odbiega od oryginalnej wizji twórców.

Tak jest w przypadku modyfikacji Hand-Drawn Radar and Icons, która dodaje do gry zupełnie nową mini-mapę i ponad 40 odświeżonych ikon. Wszystko to w stylu odręcznego rysunku, mocno inspirowane RDR II.

Red Harlow v1



A na koniec coś dla graczy sentymentalnych. Jak wiemy Red Dead Redemption jest duchowym spadkobiercą Red Dead Revolver. Jeśli chcielibyście zagrać postacią głównego bohatera tej drugiej gry, z pomocą przychodzi autor modyfikacji Red Harlow.

Model postaci Reda jest całkiem nieźle odwzorowany i dobrze wpasowuje się w klimat nowszej gry. Udany mod.

Pimp My Payne

sdr napisał 4 sierpnia 2023 o 22:36, komentarze zablokowane
Jak na kultową postać, Max Payne zaskakująco często zmieniał twarz. W każdej z trzech części serii nasz ulubiony glina wygląda inaczej.

Max Payne 3 - Sam Lake mod

W najnowszej odsłonie przybrał wizerunek Jamesa McCaffreya, który od samego początku udziela Maksowi głosu. W sequelu z 2003 roku patrzył na nas oczami Timothy'ego Gibbsa. Dla wielu fanów jedyną prawdziwą twarzą Payne'a jest jednak Sam Lake, dyrektor kreatywny i scenarzysta w Remedy Entertainment, który oddał ją bohaterowi na samym początku.

Jeśli należycie do tej grupy i na dodatek nie potrafiliście dać kontynuacjom szansy ze względu na nieobecność znajomego grymasu na facjacie Maksa, wreszcie możecie odetchnąć z ulgą. Przynajmniej połowicznie. Nowojorski detektyw właśnie odzyskał swój pierwotny wizerunek za sprawą projektu Sam Lake mod dla Max Payne 3. Przygotowana przez Alexeya Savvona modyfikacja stoi na naprawdę wysokim poziomie, o czym świadczy uznanie samego Sama Lake'a.


Głowa Sama została wymodelowana specjalnie na potrzeby moda, ale autor zadbał by nowy model współgrał ze wszystkimi animacjami. Na swoim miejscu są wszelkie rany odniesione podczas fabuły gry, a nawet krople potu spływające z czoła Maksa. Podobnie włosy - Alexey pochylił się nad każdym wariantem fryzury jaki pojawia się w Max Payne 3. Swoją drogą, wiedzieliście że tych wariantów jest aż czternaście? ;o

Na pewno kojarzycie hawajską koszulę i skórzaną kurtkę Payne'a z pierwszej części serii. Oba legendarne elementy ubioru powracają w sekwencjach rozgrywanych w Nowym Jorku. Ponadto ten i inne stroje występujące w grze zostały indywidualnie dostosowane do postury Lake'a sprawiając, że całość prezentuje się bardziej wiarygodnie.

Bez wątpienia w projekt włożono dużo wysiłku i serca. Dobra robota!

Drive MCII

sdr napisał 12 grudnia 2022 o 00:56, komentarze zablokowane
Midnight Club II swoje lata na karku już ma, ale okazuje się, że entuzjastów nadal mu nie brakuje. Całkiem niedawno dla gry wydana została nowa fanowska modyfikacja.

Drive MCII

Drive MCII to projekt, którego autor - PermissionToLand - postawił sobie za cel przede wszystkim uczynienie sterowania pojazdami w Midnight Club II bardziej realistycznym. W tym celu między innymi zwiększone zostały opóźnienia w sterowaniu. Powinno się to przełożyć na lepsze wrażenie ciężkości prowadzonego pojazdu. Ponadto model Saleen pozbawiony został nitro, a jego przyśpieszenie w cieniu aerodynamicznym zredukowane. Poprawione zostało również działanie hamulców i ustabilizowane zachowanie samochodów przy lądowaniu po dalekich wyskokach.

Wtajemniczeni wiedzą na pewno, że poziom trudności w Midnight Club II potrafi być miejscami przesadnie wysoki. I to też zostało poprawione. PermissionToLand usunął tarasujące nam drogę oskryptowane autobusy i zmniejszył natężenie ruchu ulicznego. Manewrowanie w celu uniknięcia zderzenia, szczególnie jadąc pod prąd, w ocenie moddera wymagało nadludzkich umiejętności. Teraz powinno być nieco łatwiej, ale wciąż wymagająco.

Niestety nie wszystkie przypadłości gry udało się wyeliminować. Mimo to autorowi moda należy się pochwała za jego trud. Warto wspomnieć również, że w pracach pomagał jeden z oryginalnych developerów Midnight Club II. I jemu też chwała :)

Pimp My Redemption V

sdr napisał 3 lipca 2022 o 14:32, komentarze zablokowane
Nowe mody dla Red Dead Redemption II powstają cały czas, ale od czasu do czasu niektóre z nich zostają zauważone w tzw. mainstreamie. Dziś o dwóch takich właśnie projektach.

RDR 2 - Cineastic Euphoria Ragdoll Rework

Cineastic Euphoria Ragdoll Rework



Przy okazji GTA V w Rockstar postawiono na uproszczenie fizyki w nowych grach i porzucenie podejścia maksymalnie realistycznego. Stracił na tym nie tylko efekt ragdoll, ale też animacje postaci NPC reagujących na poczynania gracza. Wyglądają one teraz znacznie prościej niż w tytułach sprzed 2013 roku. Dlatego społeczność ciągle tworzy modyfikacje ulepszające ten aspekt.

Jednym z takich właśnie projektów jest Cineastic Euphoria Ragdoll Rework, którego autor stawia sobie za cel przywrócenie ustawień silnika Euphoria do stanu znanego z pierwszego Red Dead Redemption. Nie jest to zadanie proste, ale AnymYo robi co może. Docelowo reakcje NPC po postrzale mają być znacznie dłuższe, co doda im dramatyzmu. Mają być też różne w zależności od miejsca trafienia i rodzaju użytej amunicji. Poprawione też zostało zachowanie postaci trafionej strzałą zapalającą. Teraz nie upada od razu na ziemię, a po upadku dłużej walczy z ogniem. Brutalnie.

LAW



Jak na samym wstępie zaznacza SerjRozov, autor projektu LAW, ta modyfikacja niestety nie poprawia błędu, przez który szeryfowie ścigają nas pomimo tego, że byliśmy zamaskowani, ale robi kilka innych dobrych rzeczy. Generalnie obszarów działania moda jest kilka.


  • W dziczy stróże prawa nie będą się już pojawiać znikąd chyba, że w pobliżu będzie akurat przejeżdżał patrol. Będziemy za to tropieni z użyciem psów, a wysokość nagrody i wielkość grupy poszukiwawczej będzie w większym stopniu zależała od rangi popełnionego przestępstwa. Stróże prawa nie będą się jednak zapuszczać w niebezpieczne dla nich rejony.

  • Jeśli nabroimy w mieście, służby przybędą wozami. Mogą interweniować szeryfowie, Pinkertoni, a nawet armia. W okolicach Valentine i Saint Denis mogą przeciwko nam zostać użyte zamontowane za wozach działka.

  • Gra rozpoznaje teraz prawidłowo użycie siły w samoobronie.

  • Stróże prawa będą bardziej zdecydowanie reagować na podpalenia i użycie materiałów wybuchowych, ale z drugiej strony nie będziemy ścigani np. za ćwiczenie strzelania w dziczy.

  • Warunki pogodowe mogą mieć teraz wpływ na spostrzegawczość donoszących na nas świadków.



Szeryfie, nie widziałem dokładnie, ciemno było. Realizm pełną gębą :)

Darowanemu koniowi...

sdr napisał 21 kwietnia 2022 o 16:34, komentarze zablokowane
Można by powiedzieć, że koni w RDR 2 nie brakuje, ale... przecież zawsze można mieć więcej. Przynajmniej do wyboru.

RDR 2 - Realistic Exotic Horses

Jeśli chcielibyście poszerzyć ofertę okolicznych stajni, szczególnie o bardziej wyszukane rasy, powinniście zainteresować się projektem Realistic Exotic Horses. To modyfikacja autorstwa Sunarlyna, która aktualnie dodaje do gry osiem nowych ras koni:



Każda z ras to nowy model i tekstury, w tym wiele różnych wariantów umaszczenia. W przyszłości Sunarlyn chce dodawać kolejne rasy, m.in. holenderskiego konia zaprzęgowego. Warto obserwować.