» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

GTA V przekracza kolejny próg sprzedaży

sdr napisał 4 sierpnia 2021 o 01:36, komentarze zablokowane
W trakcie wczorajszej konferencji poświęconej wynikom Take-Two Interactive za ostatni kwartał, dowiedzieliśmy się o kolejnej magicznej granicy sprzedaży przekroczonej przez GTA V. Gra rozeszła się łącznie już w ponad 150 milionach egzemplarzy!

Take-Two Interactive

Nieźle, choć już nie tak wybornie, radzi sobie Red Dead Redemption II. Western znalazł do tej pory ponad 38 milionów nabywców. To mniej więcej tak jakby każdy Polak miał swoją kopię ;) Obie części serii przekroczyły natomiast próg 60 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Wykresy na czerwono



Mimo wszystko notowania spółki po konferencji poleciały w dół. Powodem tego była najpewniej informacja o opóźnieniu premiery dwóch ważnych tytułów, które... jeszcze nawet nie zostały zapowiedziane. Wiemy tylko, że jedna z gier powstaje pod skrzydłami 2K Games, czyli druga to musi być... ;)

Jak oni ubijają



Strauss Zelnick musiał też zmierzyć się z pytaniem o trwające zamieszanie wokół fanowskich modyfikacji dla starszych części serii GTA. Niestety korporacja, a przynajmniej jej prezes, zdaje się nie dostrzegać niekorzystnych konsekwencji wizerunkowych podjętych działań. Chwali elastycznością w podejściu do modów, ale jednocześnie wyraża gotowość do interwencji wobec każdego projektu zagrażającego zyskom lub reputacji firmy. Nastały mroczne czasy dla twórców modyfikacji :(

Take-Two znowu walczy z modami

sdr napisał 22 lipca 2021 o 22:45, komentarze zablokowane
Cztery lata temu Take-Two wywołało na Scenie modderskiej GTA niemałe zamieszanie najpierw ubijając projekt OpenIV, a następnie wycofując się ze swojej decyzji. Teraz sytuacja zdaje się powtarzać.

Take-Two znowu walczy z modami

Na początku lipca Tez2 poinformował o usunięciu z bazy GTA5-Mods dwóch modyfikacji przenoszących mapy starszych części serii na silnik GTA V. Chodzi o Vice City Remastered oraz San Andreas Remastered. Jak poinformowała administracja serwisu, projekty zostały zdjęte na podstawie roszczenia DMCA wysuniętego przez Take-Two.

Kilka dni później z katalogu zniknęła kolejna porcja modów:


  • GTAV: Bullworth,

  • Vice V,

  • GTAV: Liberty City (Portland),

  • V: Vice City,

  • GTA SA for FiveReborn or MultiFive,

  • GTA III in GTA 5 BETA,

  • San Fierro DLC.



Tym razem roszczenie otrzymał także zespół Mod DB. Nietrudno zauważyć w działaniach Take-Two pewnego schematu. Usuwane są modyfikacje, które "odświeżają" starsze tytuły Rockstar Games, wykorzystując możliwości nowszego silnika.

Już po aferze z OpenIV było wiadomo, że Take-Two generalnie nie lubi takich inicjatyw. Firma nieformalnie toleruje modyfikacje singleplayerowe, ale w artykule na stronie wsparcia Rockstar wyraźnie zaznaczono, gdzie leży granica tej tolerancji.


Nie ma to zastosowania do (i) usług wieloosobowych bądź sieciowych; (ii) narzędzi, plików, bibliotek oraz funkcji, które mogą wpływać na usługi wieloosobowe bądź sieciowe lub (iii) wykorzystania bądź importowania innej własności intelektualnej (w tym należącej do Rockstar) w projekcie lub (iv) tworzenia nowych gier, trybów fabularnych, misji czy map.




W punkcie (iii) chodzi właśnie o takie projekty jak te usunięte w ostatnich tygodniach. Z drugiej strony trzeba przyznać, że Take-Two dotyka swoimi warunkami znacznej części Sceny modderskiej. Jakby tego było mało, w 2019 roku kiedy do listy doszedł punkt (iv), społeczności zostawiono jeszcze mniej pola.

Zastanawiać może, dlaczego Take-Two dopiero teraz zainteresowało się powyższymi projektami. Wszak funkcjonowały one od lat i do tej pory nikomu nie przeszkadzały. Pojawiają się głosy, że firma może mieć w planach własne remastery i zwyczajnie pozbywa się "konkurencji". Tak naprawdę jednak nie znamy rzeczywistych motywacji T2. Niewiele można też zrobić poza wyrażaniem oburzenia. Włodarze Take-Two muszą sami zrozumieć, że podobnymi zagrywkami tylko sobie szkodzą.

Już 145 mln sprzedanych kopii GTA V

sdr napisał 19 maja 2021 o 11:18, komentarze zablokowane
W Take-Two Interactive czas biegnie szybciej ;) Firma zamknęła już swój fiskalny 2021 rok i ogłosiła wyniki finansowe za ostatni kwartał.

Take-Two Interactive

Jak to zwykle bywa w przypadku raportów amerykańskiego giganta, nie ma powodów do wstydu. Wydawane przez Take2 tytuły sprzedają się co najmniej bardzo dobrze, a takie GTA V to nawet wyśmienicie. Po blisko ośmiu latach od premiery gra znalazła już ponad 145 milionów nabywców (5 mln tylko w ostatnich trzech miesiącach)!

Trochę gorzej, ale też nieźle radzi sobie Red Dead Redemption II, które w minionym kwartale trafiło do kolejnego miliona graczy i łącznie sprzedało się już w przeszło 37 milionach egzemplarzy. Warto przy okazji zauważyć, że tym sposobem całkowita sprzedaż serii RDR przekroczyła poziom 60 milionów kopii.

Rockstar naruszył prawa autorskie?

sdr napisał 10 kwietnia 2021 o 00:42, komentarze zablokowane
Brytyjski muzyk Shawn Lee oskarżył Rockstar o naruszenie praw autorskich. Chodzi o motyw przewodni Grand Theft Auto IV.


Lee, który wcześniej współpracował z Rockstar przy ścieżce dźwiękowej do Bully, złożył w sądzie federalnym w San Diego pozew, w którym zarzuca studiu bezprawne wykorzystanie elementów jego twórczości w GTA IV oraz GTA V. Oskarżenie dotyczy utworu The Soviet Connection, który możemy usłyszeć m.in. w scenie otwierającej przygody Niko Bellica, a także w kolejnej części serii w formie sygnału dźwiękowego Liberty City - pętla do użycia w pojazdach.

Zdaniem Lee kompozycja Michaela Huntera zawiera melodię oraz riffy jego autorstwa. W 2008 roku miał on na prośbę Rockstar przesłać próbki do wykorzystania w Grand Theft Auto IV, jednak ostatecznie studio zrezygnowało ze współpracy. Sześć lat później Lee sam wykorzystał sporną melodię w utworze Biker Chick, który został wydany na albumie Reel to Reel.

Zelnick: nie chcemy robić prostych portów

sdr napisał 7 marca 2021 o 14:07, komentarze zablokowane
Podczas wtorkowej konferencji Morgan Stanley Technology, Media & Telecom szef Take-Two Interactive został zapytany o kwestię remasterów starszych tytułów. Czy firma spodziewa się w przyszłości wzrostu znaczenia tego trendu w swojej strategii?

Strauss Zelnick

Jeśli spodziewacie się, że odpowiedź Staussa Zelnicka była bardzo entuzjastyczna, to się rozczarujecie. Take2 oczywiście uważa remastery za ważną część swoich planów, ale też nie zamierza czynić z nich kolejnego filaru.


Podchodzimy do tego inaczej niż konkurencja - nie robimy prostych portów, ale faktycznie poświęcamy czas i staramy się uczynić grę inną, dopasowaną do nowych platform. Ulepszamy więc technologię, grafikę i poprawiamy wydajność. Myślę, że właśnie dlatego nasze remastery radzą sobie tak dobrze.


Świetnie nam wyszło na przykład z Mafią, a teraz GTA V zmierza na swoją trzecią generację. To niesamowite. Ta gra wyznaczała nowe standardy kiedy debiutowała i na drugiej generacji było tak samo. (...) Oczywiście jestem przekonany, że Rockstar ponownie dowiezie, ale nie byłoby to możliwe robiąc tylko zwyczajny port.




Najwyraźniej więc możemy oczekiwać czegoś szczególnego w związku z premierą Grand Theft Auto V na dziewiątej generacji. Miejmy tylko nadzieję, że Zelnick nie przesadza z ekscytacją i nie skończy się na podkręceniu grafiki i dodaniu kilku zadań pobocznych. Bo same usprawnienia techniczne raczej na nikim wielkiego wrażenia nie zrobią.