» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Trick

sdr napisał 9 listopada 2023 o 23:53, komentarze zablokowane
Raz jeszcze Take-Two ucieka się do tanich sztuczek przed kwartalnym spotkaniem z inwestorami. Poprzednio zapowiedziano nowe porty RDR, a teraz pierwszy zwiastun Grand Theft Auto VI.

Take-Two - podsumowanie II kwartału roku fiskalnego 2024

I tym razem - dla odmiany - udało się. Jednak co GTA to GTA. To prawidło zdają się potwierdzać również najnowsze wyniki sprzedaży GTA V. W ostatnich trzech miesiącach gra znalazła kolejne 5 milionów nabywców, powiększając łączny nakład do 190 milionów.

Natomiast Red Dead Redemption II zwiększyło bazę graczy o 2 miliony, dociągając całkowitą sprzedaż do 57 milionów egzemplarzy.

Wciąż nic nowego nie słychać w temacie wyczekiwanych (?) mobilnych wersji GTA: The Trilogy. Słuch jakby zupełnie po nich zaginął.

Q&A



Strauss Zelnick nie mógł z kolei uniknąć pytań dotyczących wspomnianego na początku Grand Theft Auto VI (a oficjalnie jeszcze następnego GTA). Poruszona została m.in. kwestia potencjalnego strajku aktorów głosowych i możliwych opóźnień z tego wynikających. Szef T2 wyraził nadzieję, że do protestu jednak nie dojdzie, a nawet gdyby tak się stało, firma ponoć jest na taką ewentualność przygotowana i zabezpieczona. Cokolwiek to znaczy.

Padło również pytanie o zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie produkcji gier. Zelnick przyznał, że dynamiczny rozwój AI w ostatnim czasie bardzo go ekscytuje, ale jednocześnie nie oczekuje by wykorzystanie tej technologii miało jakkolwiek przyczynić się do obniżenia kosztów produkcji. AI nie pozbawi też pracy twórców gier. Wpłynie natomiast na wzrost wydajności i jakości.

Red Dead Redemption teraz w 60 klatkach

sdr napisał 4 października 2023 o 16:36, komentarze zablokowane
Port RDR wydany w sierpniu na PlayStation 4 otrzymał właśnie aktualizację. Ucieszą się z niej osoby grające na... PS5.


Łatka 1.03 wprowadza do gry nową opcję graficzną. Od teraz możemy wybrać w jakiej liczbie klatek na sekundę ma być wyświetlany obraz w trakcie rozgrywki - do wyboru: 30 i 60 fps. Opcja jednak dostępna jest tylko na PlayStation 5, gdzie możemy uruchomić Red Dead Redemption w trybie wstecznej zgodności.

Plotka: RDR 2 też na Switchu?

sdr napisał 29 września 2023 o 00:47, komentarze zablokowane
Lubimy wszelakiego rodzaju "anomalie" występujące w bazach organizacji zajmujących się klasyfikacją wiekową, bo często zwiastują one różne ciekawe rzeczy.

RDR 2 - Classificação Indicativa - gov.br

I właśnie dowiedzieliśmy się o kolejnym takim przypadku. Kilka dni temu w bazie brazylijskiego ministerstwa pojawiła się informacja o dostępności Red Dead Redemption II na nowej platformie - Nintendo Switch. Wpis został już co prawda usunięty, ale i tak zdążył wywołać niemałe poruszenie wśród fanów.

Jedni uważają, że to zwyczajny błąd w związku z niedawnym wydaniem Red Dead Redemption właśnie na konsoli wielkiego N. Inni sądzą jednak, że coś musi być na rzeczy, bo Rockstar raczej nie inwestowałby czasu w dostosowanie silnika RAGE do nowej platformy dla jednej tylko gry. Kto wie co z tego wyniknie?

Gdzie drwa rąbią



Warto w tym miejscu wspomnieć o jeszcze jednym urzędowym "wycieku", który miał miejsce w ostatnim czasie. W toku kontroli prowadzonej przez amerykańską Federalną Komisję Handlu, w związku z zamiarem przejęcia Activision przez Microsoft, upublicznione zostały nowe dokumenty.

RDR 2 na 9. generacji - MS vs. FTC

Wynika z nich m.in. że gigant z Redmond starał się o udostępnienie w Game Passie RDR 2 w wersji na Xboksa... Series X|S. Gra miała się ukazać już rok temu, ale jak wiemy nie ukazała się. MS szacował, że umowa będzie ich kosztowała co najmniej 5 milionów dolarów miesięcznie, ale szanse na jej podpisanie oceniano bardzo nisko.

Premiera: Red Dead Redemption

sdr napisał 17 sierpnia 2023 o 15:38, skomentowano 2 razy (zablokowane)
Dzisiaj Red Dead Redemption debiutuje na Nintendo Switch oraz PlayStation 4! Za sprawą wstecznej zgodności tytuł mogą ogrywać również posiadacze PlayStation 5.


Przygotowana przez Double Eleven Studios konwersja obsługuje tryb 30 FPS przy rozdzielczości 1080p oraz maksymalnie 4K w przypadku konsol PS4 Pro i PS5. W opcjach graficznych pojawiły się również dwa nowe tryby wygładzania: AMD FSR 2 oraz FXAA.

Wraz z Red Dead Redemption dostajemy w pakiecie uwielbiany przez fanów dodatek Undead Nightmare oraz pozostałą zawartość z wydania Game of the Year Edition. Nie zabrakło również kinowej lokalizacji w nowych językach, w tym dla graczy z Polski. Zabrakło natomiast trybu gry wieloosobowej.

Zestaw można kupić w PlayStation Store w cenie 219 zł oraz w Nintendo eShop w cenie $49,99. Wydanie pudełkowe pojawi się na sklepowych półkach 13 października.

Zelnick: $50 to odpowiednia cena

sdr napisał 9 sierpnia 2023 o 13:14, komentarze zablokowane
Zapewne publikując w poniedziałek oficjalną zapowiedź debiutu Red Dead Redemption na nowych platformach, włodarze Take-Two liczyli na podbicie cen akcji firmy tuż przed konferencją dla inwestorów.

Wykres cen akcji TTWO

Plan jednak nie wypalił. Po początkowym wzroście, ceny spadły jeszcze bardziej, najpewniej w odpowiedzi na ogólnie negatywną reakcję konsumentów. Gracze są rozczarowani, że zamiast spodziewanego remake'u albo przynajmniej remastera, Rockstar zdecydował się jedynie na kolejny mało wnoszący port. Gra nie zaoferuje na Switchu i PS4 żadnych usprawnień technologicznych, a na dodatek pozbawiona jest trybu wieloosobowego.

Znacznie więcej kontrowersji budzi jednak cena pakietu. Zdaje się ona być zbyt wysoka jak na trzynastoletnią produkcję. Nawet bogatsze wydanie Game of the Year dla Xboksa 360, działające również na nowszych konsolach Microsoftu, jest bowiem o 40% tańsze. Tymczasem, zapytany o to przez redakcję IGN Strauss Zelnick dzielnie broni swojej decyzji.


Strauss Zelnick

Wierzymy, że z biznesowego punktu widzenia cena jest odpowiednia.




Z kolei odpowiedzialna za finanse Hannah Sage przyznała, że głównym powodem decyzji o ustaleniu ceny na poziomie $50 jest właśnie Undead Nightmare. Po czym Zelnick dodał:


Undead Nightmare w momencie premiery było samo w sobie świetną, samodzielną grą, więc czujemy, że wydanie go w pakiecie po raz pierwszy (na nowych platformach) stanowi świetną wartość dla konsumentów.




Jednak w kontekście wycenionej znacznie niżej wersji dla Xboksa, takie wyjaśnienie nadal się nie klei... Na koniec dyrektor generalny T2 odniósł się jeszcze do logiki stojącej za decyzjami o tym, kiedy i które gry są remake-owane lub remasterowane, a które jedynie portowane.


To zależy od wizji zespołów kreatywnych, co można byłoby z danym tytułem zrobić. Kiedy takiej wizji brakuje, możemy dostarczyć go w oryginalnej formie. To właśnie zrobiliśmy. Jednak w pewnych przypadkach możemy grę zremasterować lub stworzyć remake. Więc to naprawdę zależy od danego tytułu, jak studio się z nim czuje, od platformy oraz możliwych korzyści dla konsumentów.




Czyli zabrakło wizji. Szkoda, bo fanom dobrych pomysłów nie brakuje.