» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Letnie promocje w Muve i na Steamie

sdr napisał 2 września 2022 o 01:18, komentarze zablokowane
Wciąż trwa letnia wyprz w Sklepie Rockstar, ale tańsze gry znajdziemy nie tylko tam.

Rockstar Games na Steamie

Z promocji skorzystamy również w rodzimym Muve i na Steamie. W obu sklepach takie choćby Red Dead Redemption II można wyhaczyć za niecałe 125 zł. Ponadto Steam obniżył ceny wielu innych gier ze stajni Gwiazd Rocka.



Oferta obowiązuje do 12 września.

T2: początek nowego roku w liczbach

sdr napisał 9 sierpnia 2022 o 11:46, komentarze zablokowane
Świat ledwo za półmetkiem bieżącego roku, a Take-Two już jedną nogą w kolejnym. Firma zaprezentowała swoje wyniki za pierwszy kwartał fiskalnego 2023 roku.

Take-Two - podsumowanie I kwartału roku fiskalnego 2023

Grand Theft Auto V



Nikogo nie powinna już dziwić informacja o kolejnych milionach sprzedanych egzemplarzy GTA V. Gra w jakiś magiczny sposób wciąż znajduje nowych (i pewnie nie tylko) nabywców. W ostatnich trzech miesiącach takich szczęśliwców znalazło się kolejnych 5 milionów, dzięki czemu całkowita sprzedaż tytułu przekroczyła już 170 milionów. Jak tak dalej pójdzie to jeszcze przed premierą następnej części serii dobijemy do dwóch setek.

Generalnie w statystykach wszystko zdaje się rosnąć. Dynamicznie przybywa osób grających na Xboksach Series X|S oraz PlayStation 5 (+40%). Ci sami gracze wydają też w GTA Online znacznie więcej pieniędzy (+36%). Dla nas ciekawszą statystyką jest jednak ta mówiąca o całkowitej liczbie graczy. Okazuje się, że obecnie na serwerach pojawia się ich średnio o połowę więcej w porównaniu z początkiem 2020 roku. Niezły wynik jak na 2 i pół roku.

Red Dead Redemption II



Ostatnia część westernowej serii Rockstar również w dalszym ciągu znajduje nabywców. I podobnie jak w przypadku GTA V liczba ta utrzymuje się na stałym poziomie 1 miliona kwartalnie. Tym sposobem RDR 2 rozeszło się już w ponad 45 milionach egzemplarzy.

Things will be different

sdr napisał 30 lipca 2022 o 01:46, komentarze zablokowane
Jason Schreier opublikował w tym tygodniu na łamach Bloomberga ciekawy artykuł traktujący o zmianach jakie zaszły w Rockstar w ostatnich latach. Autor zastanawia się jak mogą one wpłynąć na kolejne gry studia, a przy okazji... zdradza co nieco na temat GTA VI.

Rockstar Games

Kiedy przy premierze Red Dead Redemption II na nowo wybuchła afera z crunchem, w Rockstar postanowiono zająć się problemem, tym razem na poważnie. Rozpoczęła się transformacja z "klubu dla chłopców w prawdziwą firmę" jak to określili pracownicy, z którymi rozmawiał Schreier. Efektem były wielkie zmiany zarówno w kulturze pracy, jak i podejściu do kontrowersyjnych tematów.

Lepiej to dłużej



Warunki pracy dla zatrudnionych osób znacznie się od tego czasu poprawiły. Nadgodziny stały się prawdziwie dobrowolne, wyrzucono przejawiających toksyczne zachowania menedżerów, zadbano też o zmniejszenie nierówności płacowych pomiędzy kobietami i mężczyznami w firmie.

Z drugiej jednak strony podjęto decyzję o ugrzecznieniu tworzonych gier. Przedsmak tej rewolucyjnej decyzji mieliśmy już przy okazji GTA: The Trilogy - The Definitive Edition i Grand Theft Auto V w wersji na konsole 9. generacji, z którego usunięte zostały żarty dotykające osób transseksualnych. W GTA VI z kolei w ogóle ma być mniej żartów z marginalizowanych grup społecznych.

Jak taka autocenzura odbije się na jakości gry z serii, która słynie przecież z nieskrępowanej satyry na wszystko i wszystkich? Wątpliwości mają nawet niektórzy pracownicy. Produkcja nowej odsłony Grand Theft Auto ciągnie się niemiłosiernie, chociaż morale w Rockstar ponoć jest wysokie. Swoje piętno odcisnęły na procesie jednak również wspomniane już zmiany w systemie pracy. Studio za wszelką cenę stara się nie dopuścić do crunchu, a przecież GTA VI ma przyćmić wszystko co dotąd widzieliśmy.

Mniej to lepiej



Oryginalna wizja zakładała, że Project Americas przeniesie nas do ogromnego świata inspirowanego obu Amerykami, jednak ambitne plany musiały zostać zweryfikowane. Ostatecznie mapę ograniczono do Vice City i okolic, ale ma być ona sukcesywnie rozbudowywana już po premierze. W ramach regularnych aktualizacji będziemy otrzymywać tak nowe obszary jak i misje.

To, że pierwotne plany zostały znacząco okrojone nie oznacza na szczęście, że GTA VI będzie jakkolwiek małe. Miasto ma oferować m.in. dostęp do o wiele większej liczby wnętrz oraz zmieniać się w czasie. Po raz pierwszy od ponad dwóch dekad jedną z głównych postaci ma być też kobieta. Natomiast historia opowiedziana w grze ma luźno nawiązywać do Bonnie i Clyde'a - znanej pary rabusiów.

A kiedy w końcu zagramy? Zdaniem rozmówców Schreiera data premiery, nawet przybliżona, nie została jeszcze ustalona. Biorąc jednak po uwagę stan prac nad projektem można założyć, że przed nami jeszcze co najmniej dwa lata oczekiwania.

Trevor nawarzył piwa, my wypijemy

sdr napisał 13 czerwca 2022 o 11:37, komentarze zablokowane
Steven Ogg, aktor wcielający się w Grand Theft Auto V w postać Trevora Philipsa, stworzył własną markę piwa. Limitowana seria Ogg IPA powstała jednak nie dla zysku, a w bardzo szczytnym celu.

Ogg IPA

Piwo Ogg IPA uwarzone zostało przez kalifornijski browar Common Space i... od razu trzeba zastrzec, że tylko tam w zasadzie jest dostępne, więc się nie ślińcie ;) Jak to się jednak stało, że wspólne przedsięwzięcie aktora i browaru doszło do skutku? Otóż Steven, którego ojciec cierpiał na chorobę Alzheimera, postanowił wesprzeć działalność Stowarzyszenia Alzheimera czyniącego wysiłki na rzecz badań nad tą chorobą i szerzenia wiedzy o niej.

Z okazji premiery piwa w siedzibie browaru w sobotę zorganizowano nawet specjalne wydarzenie, w czasie którego Ogg IPA serwował sam Steven. Można było również m.in. zgarnąć okolicznościowe koszulki z limitowanej edycji.

Red Dead Online uratowane, tak jakby

sdr napisał 17 maja 2022 o 10:49, komentarze zablokowane
Podczas wczorajszej telekonferencji dla udziałowców Take-Two Interactive, Strauss Zelnick wreszcie odniósł się do akcji #SaveRedDeadOnline zapoczątkowanej w styczniu przez fanów RDO niezadowolonych z braku nowej zawartości dla gry.

#SaveRedDeadOnline

Od miesięcy rozgoryczeni fani w proteście zalewają tweety Rockstar Games komentarzami zawierającymi hashtag #SaveRedDeadOnline, a Rockstar konsekwentnie to ignoruje. Jednak wreszcie coś drgnęło. Zelnick przyznał wczoraj, że o akcji słyszał.


Do Rockstar należy mówienie o nadchodzących aktualizacjach, a oni pracują nad naprawdę wieloma rzeczami.


Słyszałem o niezadowoleniu (graczy) i schlebia nam, że chcą więcej zawartości, ale więcej na ten temat we właściwym czasie powie Rockstar.




Czyli szef Take-Two umywa ręce, ale jednocześnie zapala iskierkę nadziei na to, że Red Dead Online ostatecznie nie zostało porzucone. Najwyraźniej też pretensje w całej sprawie powinniśmy mieć wyłącznie do Rockstar Games, które zdaniem Zelnicka w pełni odpowiada za zawartość (i jej brak) w grze. Zły Rockstar, zły.

In other news



Na spotkaniu inwestorów tradycyjnie nie zabrakło liczb oraz innych, mniej istotnych dla nas informacji. Dowiedzieliśmy się m.in. że Red Dead Redemption II sprzedało się już w 44 milionach, a Grand Theft Auto V w aż 156 milionach egzemplarzy.

Wygląda też na to, że premiera GTA: The Trilogy - The Definitive Edition w wersji dla iOS i Androida może zostać przesunięta o co najmniej o kilka miesięcy. Przybliżona data wydania kolekcji podawana przez T2 to teraz rok fiskalny 2023, czyli ten kończący się w kwietniu. Wcześniej była zaś mowa o pierwszej połowie kalendarzowego 2022. Biorąc jednak pod uwagę liczne problemy z jakimi do dziś boryka się wydanie na PC i konsole stacjonarne, może to i lepiej.