» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Glina (nie)jednej miny

sdr napisał 29 października 2023 o 20:00, komentarze zablokowane
Jeśli widzieliście kiedyś choć jednego screenshota z Max Payne istnieje spora szansa, że kojarzycie charakterystyczną minę protagonisty. Już wiemy skąd się wzięła.

Max Payne

Max na zrzutach ekranu pochodzących z pierwszej części serii bardzo często pojawia się z dość oryginalnym grymasem twarzy. Wyraźnie skwaszony, z przymrużonymi oczami. Pewnie wiecie, że ta mina (oraz wszystkie inne) to dzieło Sama Lake'a, który użyczył wtedy bohaterowi swojego wizerunku.

Podczas niedawnej sesji pytań i odpowiedzi, która została zorganizowana przed premierą Alana Wake'a II, jeden z fanów zagadnął Sama o genezę mimiki detektywa.


W tamtych czasach grafika robiła mniejsze wrażenie niż dziś. Model postaci był zupełnie statyczny i tylko nakładaliśmy na niego różne tekstury w zależności od sytuacji. Jeśli dobrze pamiętam mieliśmy wariant neutralny oraz takie używane kiedy Max był ranny i kiedy strzelał. To właśnie ten ostatni jest najbardziej znany.


Myślę, że proces myślowy stojący za tą konkretną miną mógł wyglądać mniej więcej tak: jesteś twardym gościem, jest ciemno i próbujesz w tym mroku cokolwiek dojrzeć. Kiedy strzelasz pojawia się oślepiający rozbłysk wylotowy i musisz mocno mrużyć oczy, napięta sytuacja.




Lake zauważa, że chociaż nie jedyna, skwaszona mina zyskała największą sławę, ponieważ pojawiała się na największej liczbie screenów promocyjnych. To zaś z uwagi na wspomniany efekt rozbłysku wylotowego z lufy, który w tamtym czasie wizualnie robił niemałe wrażenie i twórcy chcieli się tym zwyczajnie pochwalić. No to chyba wszystko jasne.