Za nami kolejna konferencja dla inwestorów Take2. Jeśli nie spodziewaliście się po niej niczego szczególnego to... mieliście rację.
Wczoraj późnym wieczorem, wydawca gier m.in. od Rockstar Games podsumował ostatnie trzy miesiące swojej działalności. Podsumowania te bywają mniej lub bardziej entuzjastyczne, ale zwykle szefostwo firmy chwali się na nich różnymi osiągnięciami na polu sprzedaży. I od kilku już lat dowiadujemy się o kolejnych progach sukcesywnie przekraczanych przez takie na przykład Grand Theft Auto V.
Nie inaczej było i tym razem. Najnowsza (sic!) część gangsterskiej sagi GTA znalazła w ostatnim czasie 175-milionowego nabywcę. To o jakieś 5 milionów więcej niż przed kwartałem i kolejne 5 milionów, które zasiliło łączną pulę całej serii. Tej natomiast, co ciekawe, już tylko 5 milionów brakuje do okrągłych 400 baniek. Chyba szykuje się nam wkrótce "małe" święto.
Rewelacyjnie zaś (przynajmniej jak na poziom wsparcia ze strony Rockstar) radzi sobie Red Dead Redemption II. Ambitny western trafił już w ręce ponad 50 milionów graczy, tym samym zwiększając łączną sprzedaż serii do 70 milionów egzemplarzy. Take-Two Interactive raczy nawet zauważyć, że przybywa graczy w Red Dead Online. W ostatnim kwartale było ich znacznie więcej niż w analogicznym czasie rok wcześniej. Jak widać decyzja o zarzuceniu dalszego rozwoju gry była słuszna ;>
50 milionów Red Dead Redemption II
sdr napisał 7 lutego 2023 o 21:57, komentarze zablokowane
T2: raport po katastrofie
sdr napisał 8 listopada 2022 o 23:48, komentarze zablokowane
Take-Two Interactive podczas kolejnej konferencji dla inwestorów przedstawiło swoje wyniki za drugi kwartał roku fiskalnego 2023.
Raport to szczególny, bo pierwszy po wrześniowym wycieku materiałów z nowego Grand Theft Auto. Kierownictwo T2 tradycyjnie jednak robiło dobrą minę do złej gry i jak mantrę powtarzało w odpowiedzi na padające podczas konferencji pytania, że cała sytuacja nie ma żadnego wpływu na proces produkcyjny. Trudno jednak będzie te zapewnienia zweryfikować skoro wcześniej nie poznaliśmy żadnej, choćby przybliżonej, daty premiery tytułu.
Jak w każdym raporcie, również w najnowszym nie zabrakło mnóstwa cyferek. Dowiadujemy się z nich m.in. że Grand Theft Auto V rozeszło się już w przeszło 170 milionach egzemplarzy, a... zaraz, zaraz. Czy taka liczba nie padła już przypadkiem w poprzednim sprawozdaniu? Jak najbardziej, padła. A to oznacza, że w ostatnim kwartale na półki sklepowe trafiło mniej niż milion sztuk GTA V. Szok?
Fakt, w ostatnich latach zostaliśmy przyzwyczajeni do znacznie lepszych i wyjątkowo stabilnych wyników sprzedażowych piątki. Każdego roku gra zdobywała średnio około 20 milionów nowych nabywców, ale okazuje się, że w przeszłości zdarzały się już takie "słabsze" momenty. Z zestawienia przygotowanego przez Dereka Stricklanda dowiadujemy się, że ostatnio było tak trzy lata temu. Później jednak sprzedaż znowu wzrosła. Dołek w pojedynczym kwartale nie musi więc od razu oznaczać trwałego osłabienia trendu.
Raport to szczególny, bo pierwszy po wrześniowym wycieku materiałów z nowego Grand Theft Auto. Kierownictwo T2 tradycyjnie jednak robiło dobrą minę do złej gry i jak mantrę powtarzało w odpowiedzi na padające podczas konferencji pytania, że cała sytuacja nie ma żadnego wpływu na proces produkcyjny. Trudno jednak będzie te zapewnienia zweryfikować skoro wcześniej nie poznaliśmy żadnej, choćby przybliżonej, daty premiery tytułu.
Z innej beczki
Jak w każdym raporcie, również w najnowszym nie zabrakło mnóstwa cyferek. Dowiadujemy się z nich m.in. że Grand Theft Auto V rozeszło się już w przeszło 170 milionach egzemplarzy, a... zaraz, zaraz. Czy taka liczba nie padła już przypadkiem w poprzednim sprawozdaniu? Jak najbardziej, padła. A to oznacza, że w ostatnim kwartale na półki sklepowe trafiło mniej niż milion sztuk GTA V. Szok?
Fakt, w ostatnich latach zostaliśmy przyzwyczajeni do znacznie lepszych i wyjątkowo stabilnych wyników sprzedażowych piątki. Każdego roku gra zdobywała średnio około 20 milionów nowych nabywców, ale okazuje się, że w przeszłości zdarzały się już takie "słabsze" momenty. Z zestawienia przygotowanego przez Dereka Stricklanda dowiadujemy się, że ostatnio było tak trzy lata temu. Później jednak sprzedaż znowu wzrosła. Dołek w pojedynczym kwartale nie musi więc od razu oznaczać trwałego osłabienia trendu.
T2: początek nowego roku w liczbach
sdr napisał 9 sierpnia 2022 o 11:46, komentarze zablokowane
Świat ledwo za półmetkiem bieżącego roku, a Take-Two już jedną nogą w kolejnym. Firma zaprezentowała swoje wyniki za pierwszy kwartał fiskalnego 2023 roku.
Nikogo nie powinna już dziwić informacja o kolejnych milionach sprzedanych egzemplarzy GTA V. Gra w jakiś magiczny sposób wciąż znajduje nowych (i pewnie nie tylko) nabywców. W ostatnich trzech miesiącach takich szczęśliwców znalazło się kolejnych 5 milionów, dzięki czemu całkowita sprzedaż tytułu przekroczyła już 170 milionów. Jak tak dalej pójdzie to jeszcze przed premierą następnej części serii dobijemy do dwóch setek.
Generalnie w statystykach wszystko zdaje się rosnąć. Dynamicznie przybywa osób grających na Xboksach Series X|S oraz PlayStation 5 (+40%). Ci sami gracze wydają też w GTA Online znacznie więcej pieniędzy (+36%). Dla nas ciekawszą statystyką jest jednak ta mówiąca o całkowitej liczbie graczy. Okazuje się, że obecnie na serwerach pojawia się ich średnio o połowę więcej w porównaniu z początkiem 2020 roku. Niezły wynik jak na 2 i pół roku.
Ostatnia część westernowej serii Rockstar również w dalszym ciągu znajduje nabywców. I podobnie jak w przypadku GTA V liczba ta utrzymuje się na stałym poziomie 1 miliona kwartalnie. Tym sposobem RDR 2 rozeszło się już w ponad 45 milionach egzemplarzy.
Grand Theft Auto V
Nikogo nie powinna już dziwić informacja o kolejnych milionach sprzedanych egzemplarzy GTA V. Gra w jakiś magiczny sposób wciąż znajduje nowych (i pewnie nie tylko) nabywców. W ostatnich trzech miesiącach takich szczęśliwców znalazło się kolejnych 5 milionów, dzięki czemu całkowita sprzedaż tytułu przekroczyła już 170 milionów. Jak tak dalej pójdzie to jeszcze przed premierą następnej części serii dobijemy do dwóch setek.
Generalnie w statystykach wszystko zdaje się rosnąć. Dynamicznie przybywa osób grających na Xboksach Series X|S oraz PlayStation 5 (+40%). Ci sami gracze wydają też w GTA Online znacznie więcej pieniędzy (+36%). Dla nas ciekawszą statystyką jest jednak ta mówiąca o całkowitej liczbie graczy. Okazuje się, że obecnie na serwerach pojawia się ich średnio o połowę więcej w porównaniu z początkiem 2020 roku. Niezły wynik jak na 2 i pół roku.
Red Dead Redemption II
Ostatnia część westernowej serii Rockstar również w dalszym ciągu znajduje nabywców. I podobnie jak w przypadku GTA V liczba ta utrzymuje się na stałym poziomie 1 miliona kwartalnie. Tym sposobem RDR 2 rozeszło się już w ponad 45 milionach egzemplarzy.
Trevor nawarzył piwa, my wypijemy
sdr napisał 13 czerwca 2022 o 11:37, komentarze zablokowane
Steven Ogg, aktor wcielający się w Grand Theft Auto V w postać Trevora Philipsa, stworzył własną markę piwa. Limitowana seria Ogg IPA powstała jednak nie dla zysku, a w bardzo szczytnym celu.
Piwo Ogg IPA uwarzone zostało przez kalifornijski browar Common Space i... od razu trzeba zastrzec, że tylko tam w zasadzie jest dostępne, więc się nie ślińcie ;) Jak to się jednak stało, że wspólne przedsięwzięcie aktora i browaru doszło do skutku? Otóż Steven, którego ojciec cierpiał na chorobę Alzheimera, postanowił wesprzeć działalność Stowarzyszenia Alzheimera czyniącego wysiłki na rzecz badań nad tą chorobą i szerzenia wiedzy o niej.
Z okazji premiery piwa w siedzibie browaru w sobotę zorganizowano nawet specjalne wydarzenie, w czasie którego Ogg IPA serwował sam Steven. Można było również m.in. zgarnąć okolicznościowe koszulki z limitowanej edycji.
Piwo Ogg IPA uwarzone zostało przez kalifornijski browar Common Space i... od razu trzeba zastrzec, że tylko tam w zasadzie jest dostępne, więc się nie ślińcie ;) Jak to się jednak stało, że wspólne przedsięwzięcie aktora i browaru doszło do skutku? Otóż Steven, którego ojciec cierpiał na chorobę Alzheimera, postanowił wesprzeć działalność Stowarzyszenia Alzheimera czyniącego wysiłki na rzecz badań nad tą chorobą i szerzenia wiedzy o niej.
Z okazji premiery piwa w siedzibie browaru w sobotę zorganizowano nawet specjalne wydarzenie, w czasie którego Ogg IPA serwował sam Steven. Można było również m.in. zgarnąć okolicznościowe koszulki z limitowanej edycji.
Premiera: GTA V na Xboksie Series X|S i PS5
sdr napisał 15 marca 2022 o 23:33, komentarze zablokowane
GTA V debiutuje dzisiaj na kolejnej, trzeciej z rzędu generacji konsol.
Grę można już pobierać ze sklepów PlayStation oraz Xboksa. W wersji na sprzęt Sony kosztuje 42,25 zł, a na konsole Microsoftu 84,50 zł. To jednak cena promocyjna, która będzie obowiązywać tylko przez trzy miesiące. Później zapłacimy w obu przypadkach 169 zł.
Jeśli kogoś nie interesuje odświeżona wersja trybu fabularnego, ale nadal gra w GTA Online i chciałby kontynuować na nowej platformie, można zaopatrzyć się w sam tryb sieciowy. Za tę przyjemność zapłacimy teraz 44,50 zł chyba, że gramy na PlayStation 5 - wtedy możemy pobrać grę za darmo. Jednak również tu obowiązuje 3-miesięczna promocja. Po 14 czerwca cena wzrośnie do 89 zł.
Przygody Michaela, Franklina i Trevora na nowej generacji naturalnie wypiękniały. Możemy jednak wybrać z jakim zestawem ustawień chcemy grać. Twórcy przygotowali trzy różne tryby:
Xbox Series S oferuje tylko dwie pierwsze opcje i został ograniczony odpowiednio do skalowanego 4K oraz 1080p.
Ponadto GTA V wznosi się na wyżyny swoich konsolowych możliwości dzięki wykorzystaniu funkcji specyficznych dla każdego ze sprzętów. Na Xboksach wykorzystuje dźwięk przestrzenny, a na PS5 dźwięk kierunkowy i adaptacyjne spusty kontrolera DualSense.
W GTA Online także doczekaliśmy się kilku nowinek. Po pierwsze, sieciową zabawę można zacząć od razu po uruchomieniu gry, nie trzeba przechodzić wpierw fabularnego prologu. Tryb ten otrzymał ponadto całkowicie nowy, rozbudowany samouczek. Nowi gracze skorzystają z Kreatora kariery, dzięki któremu szybko będą mogli wejść na jedną z czterech ścieżek biznesowych: motocyklisty, prezesa, właściciela klubu nocnego lub handlarza bronią. Ich konto zasili też znaczna suma GTA$ na zakup nieruchomości, pojazdu oraz broni.
Klub samochodowy LS w GTA Online na nowych platformach oferuje teraz również dostęp do nowego warsztatu prowadzonego przez Hao. Możemy tam dodatkowo podrasować wybrane samochody, którymi weźmiemy udział w specjalnie przygotowanych dla nich wyścigach i próbach czasowych. Podkręcone bryki trafią też na tor testowy KSLS, gdzie sprawdzimy je przed zakupem.
Jeśli graliśmy w Grand Theft Auto V i/lub GTA Online na PS4 albo Xboksie One, możemy przenieść swoje postępy na nowszą konsolę. Tyczy się to zarówno sejwów z trybu fabularnego, jak i całego naszego dorobku w trybie multiplayer. Należy jednak pamiętać, że transfer postępów w GTA Online jest jednorazowy i spowoduje usunięcie ich na starszej platformie.
Grę można już pobierać ze sklepów PlayStation oraz Xboksa. W wersji na sprzęt Sony kosztuje 42,25 zł, a na konsole Microsoftu 84,50 zł. To jednak cena promocyjna, która będzie obowiązywać tylko przez trzy miesiące. Później zapłacimy w obu przypadkach 169 zł.
Jeśli kogoś nie interesuje odświeżona wersja trybu fabularnego, ale nadal gra w GTA Online i chciałby kontynuować na nowej platformie, można zaopatrzyć się w sam tryb sieciowy. Za tę przyjemność zapłacimy teraz 44,50 zł chyba, że gramy na PlayStation 5 - wtedy możemy pobrać grę za darmo. Jednak również tu obowiązuje 3-miesięczna promocja. Po 14 czerwca cena wzrośnie do 89 zł.
Grand Theft Auto V
Przygody Michaela, Franklina i Trevora na nowej generacji naturalnie wypiękniały. Możemy jednak wybrać z jakim zestawem ustawień chcemy grać. Twórcy przygotowali trzy różne tryby:
- Tryb jakości - podkreślający wizualia, oferujący natywną rozdzielczość 4K i ray-tracing, ale kosztem płynności ograniczonej do 30 FPS.
- Tryb wydajności - stawiający na maksymalną płynność obrazu w 60 FPS, ale za to w rozdzielczości skalowanej do 4K i bez ray-tracingu.
- Tryb wydajności z RT - oferujący kompromis: 60 FPS i wsparcie dla ray-tracingu, ale ze skalowaniem do 4K.
Xbox Series S oferuje tylko dwie pierwsze opcje i został ograniczony odpowiednio do skalowanego 4K oraz 1080p.
Ponadto GTA V wznosi się na wyżyny swoich konsolowych możliwości dzięki wykorzystaniu funkcji specyficznych dla każdego ze sprzętów. Na Xboksach wykorzystuje dźwięk przestrzenny, a na PS5 dźwięk kierunkowy i adaptacyjne spusty kontrolera DualSense.
Grand Theft Auto Online
W GTA Online także doczekaliśmy się kilku nowinek. Po pierwsze, sieciową zabawę można zacząć od razu po uruchomieniu gry, nie trzeba przechodzić wpierw fabularnego prologu. Tryb ten otrzymał ponadto całkowicie nowy, rozbudowany samouczek. Nowi gracze skorzystają z Kreatora kariery, dzięki któremu szybko będą mogli wejść na jedną z czterech ścieżek biznesowych: motocyklisty, prezesa, właściciela klubu nocnego lub handlarza bronią. Ich konto zasili też znaczna suma GTA$ na zakup nieruchomości, pojazdu oraz broni.
Klub samochodowy LS w GTA Online na nowych platformach oferuje teraz również dostęp do nowego warsztatu prowadzonego przez Hao. Możemy tam dodatkowo podrasować wybrane samochody, którymi weźmiemy udział w specjalnie przygotowanych dla nich wyścigach i próbach czasowych. Podkręcone bryki trafią też na tor testowy KSLS, gdzie sprawdzimy je przed zakupem.
Transfer postępów
Jeśli graliśmy w Grand Theft Auto V i/lub GTA Online na PS4 albo Xboksie One, możemy przenieść swoje postępy na nowszą konsolę. Tyczy się to zarówno sejwów z trybu fabularnego, jak i całego naszego dorobku w trybie multiplayer. Należy jednak pamiętać, że transfer postępów w GTA Online jest jednorazowy i spowoduje usunięcie ich na starszej platformie.