Rockstar stworzy GTA dla Wii 2?
Istnienie sukcesora Wii ma zostać ogłoszone jeszcze w tym roku, prawdopodobnie w trakcie czerwcowych targów E3 w Los Angeles. Sama konsola powinna zadebiutować na rynku w drugiej połowie przyszłego roku. Wcześniej pojawi się oczywiście w Japonii, a około Świąt ma być dostępna dla graczy w Europie i USA. Jeśli te plotki się potwierdzą to zapewne wielu deweloperów już otrzymało devkity dla urządzenia i powoli zaczyna coś z nimi robić. Czy w tej grupie jest Rockstar Games? Zapewne.
Mówi się, że Gwiazda Rocka pracuje nad portem niezapowiedzianego jeszcze Grand Theft Auto właśnie na nową konsolę Nintendo. Oznaczałoby to, że maszynka będzie mieć możliwości graficzne co najmniej zbliżone do Xboksa 360 czy PlayStation 3. Przypomnijmy, że do tej pory żadna stacjonarna konsola japońskiego koncernu nie otrzymała gry z serii GTA. Jedynie posiadacze handheldów Nintendo zasmakowali "złodziejskich klimatów" w wykonaniu Rockstar.
A tak na marginesie, sprawdźcie nowy fakt z produkcji L.A. Noire. Pomyślelibyście jak twórcy ryzykują życiem, aby ich gra była idealna? Przekonał się o tym na własnej skórze jeden z fotografów robiących zdjęcia w centrum Los Angeles, kiedy zaczęli gonić go pijacy i członkowie miejscowego gangu. Rockstar nic o tym nie wspomina, ale zakładam, że nieszczęśnikowi nic się nie stało :)
Kulisy L.A. Noire w nowym odcinku GTTV
Materiał dostępny również w jakości HD.
PS3 dostanie ekskluzywną sprawę w L.A. Noire
Nie jest to jeszcze oficjalna informacja, raczej półoficjalna, bowiem Rockstar nie zaprzecza a każe czekać na szczegóły. Ekskluzywna misja będzie nosiła tytuł Consul's Car. Nie są znane jej szczegóły, ale zapewne zmieni się to już wkrótce. W końcu gra debiutuje już za około pięć tygodni.
A co z posiadaczami Xboksów? Na ich miejscu nie martwiłbym się zanadto. Pewnie dostaną tę sprawę w formie DLC do pobrania z Marketplace, kilka miesięcy później. Ot, taki czasowy exclusive, znowu.
Na Twitterze pojawił się kolejny "szybki fakt" z L.A. Noire. Tym razem dowiadujemy się, że podczas produkcji gry twórcy wspomagali się zdjęciami lotniczymi miasta. Fotki te zostały wykonane z dwupłatowca przelatującego nisko nad Los Angeles w latach '40.
I na koniec, jako rozszerzenie wczorajszego niusa dotyczącego ratingu przyznanego L.A. Noire dodam, że łączna długość scen przerywnikowych w grze wynosi aż pięć godzin! Sporo, ale czy przygody Phelpsa mogłyby być aż tak filmowe bez wielu cutscenek?
L.A. Noire otrzymało notę od ESRB
Najnowsze dziecię Rockstar Games otrzymało zgodnie z oczekiwaniami ocenę M co oznacza, że przyjemność poznania przygód Cole'a Phelpsa przypadnie w udziale jedynie osobom w wieku 17 plus. Wystawiona nota zawiera też podsumowanie uzasadniające decyzję.
To gra akcji-przygodowa z otwartym światem, w której gracz wciela się w postać Cole'a Phelpsa, młodego detektywa z zadaniem powstrzymania seryjnego zabójcy. Osadzona w Los Angeles późnych lat '40 gra pozwala graczom przejść przez różne wydziały policji (np prewencję, drogówkę, zabójstwa, obyczajówkę, podpalenia) przesłuchując świadków i podejrzanych, szukając wskazówek na miejscach zbrodni oraz zatrzymując przestępców. Gracze używają pistoletów, strzelb, broni automatycznej oraz miotaczy ognia do walki z różnymi przeciwnikami - te strzelaniny podkreślane są przez realistyczne animacje, płacz i ból oraz krew pokrywającą ranne postaci i otaczające je środowisko. Sceny przerywnikowe przedstawiają intensywną przemoc, w tym postaci bite łomem (poza ekranem) - duże strugi krwi widoczne w tle. W czasie gry na widok graczy wystawiane są zmasakrowane i rozczłonkowane zwłoki będące przedmiotem śledztwa; gracze mogą z bliska oglądać ciała ofiar, badając stłuczenia i rany cięte jako dowody - zostało przedstawionych kilka kobiecych, zupełnie nagich ciał z chwilowo widocznym owłosieniem łonowym. Śledztwa dotyczą czasem przestępstw o podłożu seksualnym, detale często opisywane są w terminologii klinicznej w dialogach i napisach na ekranie (np "Był kimś w rodzaju seks-przyjaciela", "Kobieca bielizna rozerwana, wyraźnie z użyciem siły" czy "Uraz głowy... zewnętrzne obicia genitaliów"). W jedej ze scen przerywnikowych zostaje dane do zrozumienia, że postać była w relacji seksualnej z nastolatkiem (np "- Jeśli chodzi o miłość, im jesteś starszy tym mniej wybrzydzasz, Jack / - To nie ma nic wspólnego z miłością..."). W niektórych momentach gracze mogą zbierać/operować na dowodach związanych z narkotykami jak na przykład paczuszki marihuany, strzykawki z morfiną lub pigułki z amfetaminą; w jednej ze scen lekarz wstrzykuje postaci morfinę. W dialogach pojawiają się epitety takie jak [angielska pisownia - sdr] "f**k", "sh*t", "c*nt", "n**ger" oraz "sp*c".
PEGI jeszcze nie sklasyfikowało L.A. Noire, ale możemy śmiało przypuszczać, że ocena w tym przypadku będzie bardzo zbliżona (18+).