Producent | Digital Eclipse |
Gatunek | Akcja |
Tryb | Singleplayer |
Platforma | Game Boy Advance |
Premiera | 25 października 2004, 29 października 2004, 5 listopada 2004 |
Internet | /grandtheftauto/gba |
Ograniczenia | PEGI: 16+, ESRB: M |
Stworzenia całości podjęła się firma Digital Eclipse. Co prawda Rockstar North uczestniczyło zarówno w produkcji, jak i pisaniu scenariusza, jednak już kwestie techniczne programiści z DE wzięli na siebie.
W grze wcielamy się w postać Mike'a. Razem ze swoim przyjacielem Vinniem chce on wyjechać z Liberty City. Dorywcza praca dla mafii wydaje się być dobrym pomysłem na rozwiązanie problemów finansowych będących przeszkodą do osiągnięcia celu. Wszystko zaczyna się gmatwać, gdy ktoś zabija Vinniego podkładając ładunek wybuchowy w jego samochodzie. Podejrzenia padają na Mike'a, który jest zmuszony do poszukiwań prawdziwego zamachowca na własną rękę.
Akcja gry rozgrywa się w roku 2000, przed wydarzeniami w GTA III. Bohatera ponownie obserwujemy tak jak w dwóch pierwszych częściach serii, z góry. Twórcy starali się jednak wywołać wrażenie trójwymiaru starannie dobierając perspektywę i stosując ciekawy system animacji przesuwu budynków i pojazdów. Interfejs gry z kolei przypomina ten znany z GTA III. Scenki przerywnikowe w grze przedstawione są w formie komiksu. Samochody różnią się od siebie fizyką i modelem jazdy. Możliwe jest nawet dachowanie pojazdu przy gwałtowniejszym skręcie.
W GTA Advance wracamy do dobrze nam już znanego Liberty City. Miasto co prawda musiało zostać przystosowane do możliwości konsolki, ale i tak jest około dwa razy większe od mapy w GTA2. Poza tym pozostały dobrze znane misje vigilante, rampages i unique stunt jumps. Nie zabrakło również ukrytych paczek.
GTA Advance jest jedną z najmniej docenionych części serii. Wydaje się to niezrozumiałe zważywszy na świetną historię opowiedzianą w grze i niezwykle przewrotne zakończenie.
Więcej informacji o grze