Producent | Rockstar North |
Gatunek | Akcja, Survival Horror |
Tryb | Singleplayer |
Platforma | PlayStation 2, Xbox, PC |
Premiera | PS2: 18 listopada 2003, Xbox: 20 kwietnia 2004, PC: 20 kwietnia 2004 PS2: 21 listopada 2003, Xbox: 23 kwietnia 2004, PC: 23 kwietnia 2004 PS2: 9 grudnia 2003, PC: 10 maja 2004 |
Internet | /manhunt |
Ograniczenia | PEGI: 18+, ESRB: M |
W Manhunt wcielamy się w postać Jamesa Earla Casha, więźnia skazanego na śmierć za popełnienie bliżej niewyjaśnionej zbrodni. Cash ma zostać zabity w majestacie prawa poprzez podanie trucizny. Zamiast niej skorumpowany lekarz wstrzykuje mu jednak silny środek usypiający i przekazuje w ręce fanatycznego reżysera filmów z gatunku snuff, Starkweathera. Po przebudzeniu dowiadujemy się, że gramy główną rolę w najnowszej produkcji szaleńca i mamy szansę na uwolnienie. Jest tylko jedno "ale". Musimy przejść przez miasto pełne polujących na nas myśliwych, a jedyną możliwością by ujść przed nimi z życiem jest... mordowanie i to nie byle jakie. Im bardziej brutalną egzekucję wykonamy, tym bardziej zadowolony będzie Starkweather, który obserwuje nas za pomocą obecnych wszędzie kamer i nagrywa każdy nasz ruch.
W grze mamy do dyspozycji kilka rodzajów broni (również tak nietypowej jak worki foliowe, butelki, łomy, stłuczone szkło), jednak to nie ona jest tutaj najważniejsza. Większość czasu w Carcer City spędzimy na skradaniu się i ukrywaniu w ciemnych zakamarkach. Egzekucje są tym lepiej punktowane im dłużej czaimy się tuż za plecami przeciwników. Są oni dość silni, więc należy unikać otwartych starć z więcej niż jednym myśliwym. Odgłosy walki mogą ściągnąć więcej przeciwników dlatego najczęściej atakujemy z zaskoczenia, szybko zabijamy i wracamy do cienia. Kiedy jesteśmy ukryci, hałas może być naszym sprzymierzeńcem. Rzucona butelka zwabi myśliwego, który w pojedynkę staje się łatwiejszym celem.
Grafika w grze nie jest najwyższych lotów, ale zastosowano kilka zabiegów, np. ziarnisty filtr obrazu, które w połączeniu z grą świateł i cieni tworzą niesamowity klimat. Akcja gry rozgrywa się w ciągłym półmroku. Przerażającej atmosfery zaszczucia i wszechobecnego zła dopełnia muzyka skomponowana przez Craiga Connera.
Pozostałe okładki
Więcej informacji o grze