Producent | Rockstar North, Rockstar Leeds |
Gatunek | Akcja |
Tryb | Singleplayer, Multiplayer |
Platforma | PlayStation Portable, PlayStation 2, iOS, Android, PlayStation 3 |
Premiera | PSP: 25 października 2005, PS2: 6 czerwca 2006, iOS: 17 grudnia 2015, Android: 11 lutego 2016, PS3: 20 kwietnia 2016 PSP: 4 listopada 2005, PS2: 22 czerwca 2006, iOS: 17 grudnia 2015, Android: 11 lutego 2016, PS3: 20 kwietnia 2016 PSP: 4 listopada 2005, PS2: 22 czerwca 2006, iOS: 17 grudnia 2015, Android: 11 lutego 2016, PS3: 20 kwietnia 2016 |
Internet | /libertycitystories |
Ograniczenia | PEGI: 18+, ESRB: M |
Toni Cipriani, którego poczynaniami przychodzi nam kierować w grze, po kilku latach spędzonych na ukrywaniu się, wraca do Liberty City. Wraca do Salvatore Leone, swojego bossa, dla którego to musiał usunąć kogoś ważnego. W rezydencji Leone Antonio poznaje Vicenzo Cilli, prawą rękę Salvatore i swojego nowego "opiekuna" zarazem. Toniemu nie przypada do gustu cała sytuacja, ale nie narzeka w imię lojalności wobec szefa.
Wykonując kolejne zadania dla rodziny powoli pniemy się w górę mafijnej struktury i zdobywamy coraz większe uznanie w oczach Salvatore, by w końcu zająć miejsce Vinniego. Pracujemy również dla innych postaci niekoniecznie związanych z mafią Leone: JD O'Toole - właściciela pobliskiej knajpki, Yakuzy, gangu Avenging Angels, a kilka misji "zleca" nawet matka Toniego. Spotykamy kilka osób znanych z poprzednich części serii, choćby biznesmena Donalda Love, czy Avery'ego Carringtona. Nawet sam Cipriani jest tym, dla którego pracujemy w GTA III.
Historycznie Liberty City Stories osadzone jest w roku 1998, na trzy lata przed wydarzeniami znanymi z Grand Theft Auto III. Z tego względu miasto różni się pod względem architektonicznym od swojej "przyszłej" wersji. Niektórych budynków jeszcze nie ma, inne jeszcze są. Kończy się budowa Callahan Bridge, a pod ziemią wre praca przy Porter Tunnel. Między Portland i Staunton pływa prom, a tajemniczy tunel na Shoreside jest otwarty.
GTA: Liberty City Stories pracuje na zupełnie nowym silniku graficznym co pozwoliło na przeskalowanie całej mapy do rozmiarów małego ekranu konsoli przenośnej i zachowanie wielu szczegółów. Podobnie jak w innych częściach serii do dyspozycji mamy kilkadziesiąt modeli samochodów osobowych, ciężarówek i łodzi, a po raz pierwszy w Liberty City pojawiają się motocykle i helikoptery.
W wersji na PlayStation Portable po raz pierwszy od czasów GTA 2 powrócił tryb gry wieloosobowej. Nie jest to jednak multiplayer z prawdziwego zdarzenia, gdyż umożliwia grę jedynie w trybie ad-hoc (konsole połączone bezpośrednio za pomocą Wi-Fi) dla maksymalnie 6 osób. Dostępnych jest kilka klasycznych trybów gry wieloosobowej, m.in. różne odmiany deathmatch, wyścigi, czy capture the flag.
Pół roku po premierze na PSP, gra została skonwertowana i wydana na PlayStation 2.
Pozostałe okładki
Więcej informacji o grze