Producent | Rockstar North |
Gatunek | Akcja |
Tryb | Singleplayer, Multiplayer |
Platforma | PlayStation, PC, Dreamcast, GameBoy Color |
Premiera | PSX: 22 października 1999, PC: 27 października 1999, DC: 2 maja 2000, GBC: 25 grudnia 2000 PSX: 22 października 1999, PC: 27 października 1999, DC: 13 lipca 2000 PC: 15 lipca 2000 |
Internet | /gta2 |
Ograniczenia | PEGI: 18+, ESRB: M |
Grę rozpoczynamy jako Claude Speed, dopiero co zwolniony więzień. Trafiamy na ulicę i staramy się odbudować swoją pozycję w przestępczym półświatku. Naszym głównym celem jest zdobycie w każdej z trzech dostępnych dzielnic miasta kwoty wymaganej do pchnięcia fabuły dalej. Pieniądze tak jak i poprzednio można zdobywać na wiele różnych sposobów: kradnąc, zabijając, siejąc zniszczenie, ale przede wszystkim wykonując brudną robotę dla okolicznych gangów. W każdej dzielnicy działają dwa duże gangi. Swoje ciemne interesy prowadzi też tajemnicza korporacja Zaibatsu mająca wpływy w całym mieście. Jedną z innowacji wprowadzonych w GTA2 jest system respektu. Zabijając członków jednego gangu zwiększamy szacunek innych gangów wobec naszej osoby. Większy respekt oznacza ciekawsze i lepiej płatne misje, co z kolei przekłada się na wyższe dochody. Kolejną nowością w serii są nowe rodzaje służb porządkowych, które będą próbowały przycisnąć naszego bohatera do gruntu, gdy ten zacznie stanowić zbyt wielkie zagrożenie dla społeczeństwa. Od teraz poza policją ścigać nas będą, w zależności od potrzeby, oddziały SWAT, agenci FBI, a nawet wojsko. Wreszcie można też zapisać stan gry w dowolnym momencie. Co prawda wizyta w kościele kosztuje, ale jednak nie musimy już czekać do kolejnego poziomu, aby uchronić nasz dorobek przed utratą.
Od strony technicznej gra niewiele różni się od swojej poprzedniczki. Wciąż mamy do czynienia z widokiem z lotu ptaka i prostą trójwymiarową grafiką. Podrasowano natomiast oświetlenie dzięki czemu nocą miasto wygląda naprawdę klimatycznie. W GTA2 również po raz pierwszy wprowadzono namiastkę cyklu dnia. Wersja PC oferuje nam możliwość wyboru gry za dnia lub w nocy. Ze względu na ograniczenia technologiczne pozostałych platform na PlayStation możemy grać tylko w trybie dziennym, a na Dreamcaście tylko w trybie nocnym.
Nie można pisać o GTA2 nie wspominając o filmie, który nakręcono na potrzeby promocji tej gry. Ten nieco ponad ośmiominutowy klip, w którym rolę Claude'a Speeda zagrał Scott Maslen, a Anywhere City zastąpił Nowy Jork można wciąż jeszcze pobrać ze stron Take2. Stanowi on swoisty wstęp do gry i zrealizowany jest na naprawdę hollywoodzkim poziomie.
Pozostałe okładki
Więcej informacji o grze