Producent | Rockstar San Diego |
Gatunek | Akcja |
Tryb | Singleplayer, Multiplayer |
Platforma | PlayStation 2, Game Boy Advance |
Premiera | PS2: 26 października 2000, GBA: 25 sierpnia 2002 PS2: 10 listopada 2000, GBA: 8 listopada 2002 |
Internet | /smugglersrun1 |
Ograniczenia | ESRB: T |
Smuggler's Run przypomina Midnight Club jeszcze jedną cechą - minimalnym naciskiem na fabułę. W grze tej właściwie najważniejszym i jedynym celem jest dotarcie na szczyt hierarchii w swojej grupie. Walka o pozycję najlepszego przemytnika pogranicza Stanów Zjednoczonych toczy się na trzech poziomach - las, pustynia, góry. Na każdym z nich musimy wykonać dziesięć zadań. Misje polegają zazwyczaj na przewiezieniu ładunku w określonym czasie (20 minut) lub odebraniu go skądś (np. z punktu zrzutu). W czasie wykonywania powierzonych nam zadań gracz musi uważać nie tylko na patrole Straży Granicznej czy agentów CIA, ale również na przedstawicieli innych gangów przemytniczych. Będą oni próbowali przejąć nasz ładunek lub co najmniej uszkodzić pojazd, którym się poruszamy. Gra oferuje szeroki wachlarz samochodów: od SUVów, przez klasyczne terenówki i pojazdy militarne, aż po wymyślne maszyny typu "buggy". Jest w czym wybierać. Każdy wóz posiada indywidualny zestaw cech, inaczej się prowadzi, inaczej też reaguje na próby uszkodzenia.
Poza misjami, Smuggler's Run oferuje nam jeszcze dwa inne tryby zabawy. W Turf War zamiast dostarczać kontrabandę, skupiamy się na likwidacji konkurencji. Natomiast Joyriding stanowi wolny tryb, w którym możemy dowoli przemierzać mapy bez obaw o kłopoty ze stróżami prawa. To dobra okazja do poznania tras i różnego rodzaju skrótów, które później mogłyby ułatwić nam wykonywanie misji. Gdyby jednak i to nam nie wystarczało, twórcy przygotowali też typowo arcade'owy multiplayer dla dwóch osób.
Gra swego czasu cieszyła się sporą popularnością i osiągnęła dobre wyniki sprzedaży. Świadczyć o tym może choćby włączenie jej do prestiżowej serii Sony Greatest Hits. Również większość recenzji była przychylna. Niestety część graczy i krytyków odstraszył wysoki poziom trudności Smuggler's Run. Problem stanowiły dla nich głównie radiowozy, które to były znacznie szybsze i zwrotniejsze od pojazdów kierowanych przez gracza, co prowadziło do nazbyt częstych niepowodzeń w wykonywaniu misji.
Pozostałe okładki
Więcej informacji o grze