Tak obszernego A&A dawno nie było. Do czytania jest wiele, dlatego postanowiłem wybrać najciekawsze fragmenty i zamieścić je poniżej.
- Jeszcze w tym miesiącu możemy spodziewać się kolejnego wideo z Max Payne 3. Póki co nie wiadomo czy będzie to klip z gameplayem.
- Nie trzeba znać fabuły wcześniejszych części serii żeby w pełni cieszyć się Max Payne 3, ale Rockstar poleca oczywiście te gry, aby lepiej poznać Maksa i jego przeszłość.
- Max Payne 3 nie będzie grą z otwartym światem. Podobnie jak było to we wcześniejszych częściach serii, akcja będzie rozgrywała się na zamkniętych poziomach.
- Max zgoli głowę w kulminacyjnym punkcie gry, kiedy będzie bliski załamania nerwowego spowodowanego splotem nieoczekiwanych zdarzeń.
- W grze powróci znany wszystkim, bardzo klimatyczny motyw muzyczny, który słyszeliśmy w pierwszych dwóch częściach serii.
- Zobaczymy nie tylko biedniejsze rejony Sao Paulo, ale również prestiżowe i pełne przepychu centrum. Rockstar chce podkreślić różnice między tymi tak bliskimi i tak dalekimi światami.
- W Max Payne 3 powrócą komiksowe przerywniki, aczkolwiek ujrzymy również tradycyjne filmowe cutscenki.
- Pecetowa wersja L.A. Noire będzie zawierała wszystkie (absolutnie wszystkie) dodatki wydane do tej pory na konsole - i te większe, i te mniejsze. W końcu tytuł mówi sam za siebie: The Complete Edition ;) Bonusowe sprawy będą o samego początku dostępne w menu gry.
- Rockstar pamięta o graczach PC i zapewnia, że nie porzuca tej platformy. W końcu jest GTA IV, EFLC, za rogiem L.A. Noire, a w przyszłym roku Max Payne 3. Wiele osób pyta dlaczego Red Dead Redemption nie ukazało się na pecetach. Na to czy gra ukaże się na danej platformie składa się wiele czynników. Taki ruch musi być opłacalny zarówno od strony technicznej, produkcyjnej jak i biznesowej. Być może kiedyś doczekamy się konwersji, a tymczasem pozostaje cieszyć się tymi tytułami, które na komputery dostajemy.
- W planach jest drukowane wydanie opowiadań napisanych na potrzeby premiery L.A. Noire. Rockstar przyznaje, że pracuje nad tym i sprawa ma związek z bliską premierą gry na PC. Czy dostaniemy egzemplarz opowiadań jako bonus? Kto wie.
- Kryjówka Solomon's Folly, która była do tej pory dostępna jedynie dla posiadaczy Red Dead Redemption na PS3, zostanie udostępniona również w edycji Game of The Year na Xbox 360.
- Na razie nie ma planów kolejnych DLC dla Red Dead Redemption, również płatnych. Ekipa Rockstar San Diego zajęta jest obecnie innymi projektami.
- Rockstar zauważa i docenia pracę osób tworzących mody do GTA IV, takie jak np. iCEnhancer. Pogłoski o tym, że wydawane aktualizacje do gry mają blokować możliwość instalowania modów są nieprawdziwe. Niektóre poprawki w grze wymagają po prostu zmian w silniku gry. Ewentualne niekompatybilności modów są tylko efektem ubocznym.
- Wyjaśniła się sprawa znaków towarowych Rockstar Films zarejestrowanych przez Take-Two. Znaki te zostały zarejestrowane już lata temu i w sumie nic się wokół nich nie dzieje. Rockstar nie planuje również niczego w związku z nimi w najbliższym czasie.
- Ekipa Rockstar w ostatnich latach upodobała sobie w osadzaniu akcji swoich gier w przeszłości lub teraźniejszości, to fakt. Jak tłumaczą, tak po prostu wyszło. Nie ma również żadnych przeciwwskazań by stworzyć kiedyś grę z akcji osadzoną w przyszłości, bo to też może być fajne :)
- Claude Speed z GTA 2 i Claude z GTA III to najwyraźniej ta sama osoba. A jeśli nie to wygląda na to, że po prostu mamy na świecie sporo złych i małomównych złodziei samochodów o imieniu Claude ;)
- Rockstar przesyła pozdrowienia wszystkim fanom serii Grand Theft Auto pytającym ciągle kiedy ukaże się nowa część. Odpowiedź brzmi: jeszcze nie teraz. Póki co Rockstar skupia się na innych grach, których premiera została zaplanowana w najbliższym czasie. Kiedy tylko będzie coś do powiedzenia w temacie GTA odpowiednia wiadomość pojawi się w odpowiednim miejscu.